Astranate wchodzi na scenę drone light show. Chce wyprzeć pokazy sztucznych ogni

Dodane: 01.02.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Corocznie przy okazji zabaw karnawałowych mówi się o szkodliwości sztucznych ogni i niedogodnościach płynących z głośnych wybuchów petard. Rynek fajerwerków w Polsce jest wart około 540 mln zł. Coraz popularniejszą alternatywą dla tego rynku jest drone light show, czyli tzw. pokazy świateł dronów.

Dron Light Shows, czyli nowy wymiar pokazów plenerowych

Obecnie na pozycji lidera w tej innowacyjnej tematyce plasuje się amerykańska firma Intel, bardziej znana z produkcji układów scalonych, która działa w tym zakresie na płaszczyźnie międzynarodowej. Intel został również oficjalnym partnerem przy Olimpiadzie w Tokio, gdzie widzowie mogli zobaczyć spektakularny pokaz dronów, wieńczący ceremonię otwarcia igrzysk. Niedawno również polski rynek wzbogacił się o pokazy Drone Light Show, za którymi stoi powstały w zeszłym roku startup Astranate – obecnie jedyna firma w Polsce, specjalizująca się w tej dziedzinie.

Powstanie Astranate

Astranate powstał w połowie 2021. Jej udziałowcami są trzej biznesmeni o wzajemnie uzupełniających się kompetencjach. Krzysztof Janowski – właściciel marek związanych z branżą eventową o ogromnym doświadczeniu w realizacji pokazów dla międzynarodowych brandów i artystów. Szymon Łukasik – właściciel szkoły droniarskiej i jeden z autorytetów tej branży oraz Dawid Pałka – Manager Zarządzający w kilku firmach z branży marketingowej oraz członek Cobin Angel.

Pierwsze realizacje

Spółka ma na koncie już pierwsze sukcesy. Realizowała m.in. spektakl z okazji Dni Unijnych w Krośnie czy pokaz sylwestrowy w Rzeszowie. Ukoronowaniem 2021 roku miał być pokaz przed jedną z największych imprez dla startupowców w Europie – konferencją Slush w Helsinkach, która finalnie nie odbyła się z powodu regulacji covidowych.

Plany na przyszłość

Aktualnie Astranate posiada możliwości mobilizacyjne floty na poziomie 500 dronów, co pozwala jej realizować duże pokazy lub rozpraszając flotę organizować kilka pokazów jednocześnie. W 2022 roku zamierzają pozyskać fundusze z VC oraz prywatnych inwestorów, które mają pozwolić na zwiększenie liczebności floty oraz działania marketingowe wzmacniające świadomość odbiorców w zakresie pokazów dronów jako dobrej alternatywy dla pokazów sztucznych ogni.

Kierunek rozwoju

Astranate ma ambicje stać się numerem 1 na europejskiej scenie pokazów dronów w przeciągu 5 lat. Jest to z pewnością ambitny cel, biorąc pod uwagę konkurenta, jakim jest Intel. Wartość globalnego rynku pokazów sztucznych ogni wyceniana jest na 2,5 mld dolarów, więc z pewnością znajdzie się na nim miejsce dla większej ilości podmiotów.

 

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem