Audioteka przejęta przez Wirtualną Polskę. Wartość transakcji to ok. 75 mln zł

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Audioteka przejęta przez Wirtualną Polskę. Wartość transakcji to ok. 75 mln zł

Udostępnij:

Wirtualna Polska Media oraz Stacja Służew, spółki z grupy Wirtualna Polska Holding, sfinalizowały transakcję nabycia kolejnych akcji oraz warrantów subskrypcyjnych Audioteki – serwisu z audiobookami. Wartość tych transakcji to 74,64 mln zł. Wirtualna Polska Holding będzie posiadała akcje stanowiące 100 proc. kapitału zakładowego Audioteki.

W ramach transakcji Wirtualna Polska Media zawarła z osobą fizyczną oraz KMB Fundacją Rodzinną umowę kupna akcji Audioteki za łączną cenę ok. 72,25 mln zł. Weszła także w życie warunkowa umowa nabycia przez Stację Służew kolejnych akcji od następnej osoby fizycznej za łączną cenę 0,69 mln zł. Równocześnie zaczęły też m.in. obowiązywać warunkowe umowy kupna przez Stację Służew od dwóch osób fizycznych warrantów subskrypcyjnych wyemitowanych przez Audiotekę, uprawniających do ich konwersji na akcje, za łączną cenę 1,7 mln zł.

WP z pakietem większościowy w Audiotece

We wrześniu ubiegłego roku Wirtualna Polska została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka S.A. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działający w Polsce oraz w Niemczech, Czechach i na Litwie. WP była wtedy właścicielem ok. 60% akcji, wartość transakcji wyniosła 95 mln zł.

– Audioteka to świetnie zarządzany produkt, w szybko rosnącej kategorii usług audio. Dzięki tej akwizycji dywersyfikujemy przychody Wirtualnej Polski Media o kolejną, obok WP Pilot, usługę subskrypcyjną, z której korzysta ponad 200 tys. osób. To także druga w ostatnim czasie transakcja, która wzmacnia obecność WP na rynkach zagranicznych – powiedział wówczas Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Samito w rękach WP

Natomiast w maju tego roku, Wirtualna Polska kupiła system Samito, dostarczający sklepom internetowym rozwiązania automatyzacji marketingu. Po transakcji do zespołu WP dołączyło kilkunastu ekspertów, posiadających know-how w zakresie optymalizacji działań e-commerce.

Klienci platformy WP Ads otrzymali dodatkowe funkcjonalności związane z automatyczną optymalizacją i zwiększeniem konwersji na stronach sklepów internetowych. Obecni klienci Samito mogą z kolei liczyć na wyższą sprzedaż generowaną poprzez WP Ads, m.in. dzięki łatwemu dostępowi do produktów reklamowych rozliczanych za faktycznie zrealizowaną sprzedaż.