Automatyzacja sprzedaży wielokanałowej — czy na pewno wiesz, na czym polega i jak wpływa na obniżenie kosztów?

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Automatyzacja sprzedaży wielokanałowej — czy na pewno wiesz, na czym polega i jak wpływa na obniżenie kosztów?

Udostępnij:

Chciałbyś, aby Twoja praca wykonywała się sama? Interesujące jest to, że duża część obowiązków związanych ze sprzedażą i codzienną realizacją zamówień może być realizowana w tle, bez Twojego zaangażowania. Taki proces nazywa się automatyzacją sprzedaży i niesie ogromne korzyści, o ile jest odpowiednio zrozumiany i realizowany przy pomocy właściwego narzędzia.

Czy automatyzacja sprzedaży jest dla każdego?

Mogłoby się wydawać, że dzisiaj w 2024 roku już wszyscy doskonale rozumiemy, czym jest automatyzacja sprzedaży. To przecież nic innego, jak mechanizacja ręcznych, czasochłonnych zadań sprzedażowych przy użyciu oprogramowania, sztucznej inteligencji, czy dedykowanych narzędzi cyfrowych. Jednak, czy za tą wiedzą teoretyczną idzie praktyka?

Być może, teraz gdy Ty się zastanawiasz nad odpowiedzią — Twój konkurent już to robi: oszczędza czas, pieniądze i odkrywa możliwości rozwoju. To dzięki temu, że nie dał sobie wmówić, że automatyzacja sprzedaży jest tylko dla „dużych”, ale dzięki takim narzędziom jak Apilo jej skuteczność może być wykorzystana w e-biznesach różnego kalibru. Automatyzacja sprzedaży nie jest luksusem — to konieczność. Co więcej, osiągalna tak samo dla start-upów, raczkujących sprzedawców, jak dla marek podbijających rynek globalny. 

Co możesz zrobić? Zrób krok wstecz i zainwestuj jeszcze chwilę czasu, aby wrócić do podstaw i przejść przez krajobraz e-commerce spowity możliwościami automatyzacji. Tylko rzetelna analiza roli i korzyści automatyzacji pozwoli Ci w tym dojrzeć perspektywy również dla swojego biznesu — bez zadowalania się półśrodkami.

Automatyzacja — dlaczego niezbędna w sprzedaży na wielu kanałach?

W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku e-commerce rozszerzenie działalności na wiele kanałów sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego wzrostu. Wielokanałowy handel elektroniczny pozwala:

  • dotrzeć do szerszego grona odbiorców, 
  • dywersyfikować źródła przychodów,
  • budować prężny biznes. 

Osiągnięcie sukcesu na arenie wielokanałowej wymaga starannego planowania i realizacji – i tutaj w swoją rolę wchodzi automatyzacja sprzedaży multichannel. W tym obszernym przewodniku spojrzymy na to zagadnienie nieco szerzej — również ze strony praktycznej – wyjaśniając na przykładzie Apilo, w jaki sposób dedykowane narzędzia do obsługi i automatyzacji sprzedaży wielokanałowej mogą Ci pomóc w realizacji biznesowych celów.

Krok przed automatyzacją sprzedaży — zdefiniuj swoją strategię wielokanałową

Jednak zanim zagłębisz się w wielokanałowy e-commerce, musisz mieć jasną strategię. Rozpocznij od określenia takich obszarów jak:

  • docelowi odbiorcy,
  • oferty produktów,
  • ogólne cele biznesowe.

Dowiedz się, które kanały najlepiej pasują do Twojej marki i klientów. Może to obejmować popularne platformy, takie jak Allegro, Amazon, eBay, jak również biznes prowadzony z poziomu własnego sklepu internetowego np. Shoper, czy eSklep.

Przygotowując strategię multichannel — rozważ zalety i wady każdego kanału sprzedaży, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak opłaty, konkurencja i dostęp do docelowych odbiorców. Twoja strategia powinna również obejmować harmonogram ekspansji i realistyczne prognozy wzrostu.

W miarę rozwoju Twojej firmy rozważ strategiczne wejście na nowe kanały sprzedaży – po wdrożeniu automatyzacji sprzedaży z pomocą takich narzędzi, jak Apilo przekonasz się, że to nie musi być trudne. Skorzystaj z tego, jak również bacznie obserwuj trendy w branży i zachowania klientów, aby wyprzedzić konkurencję.

Dlaczego warto wprowadzić automatyzację sprzedaży wielokanałowej? Bo oszczędza czas, zamiast go marnować!

Podstawowym celem automatyzacji e-commerce jest poprawa wydajności, ograniczenie pracy ręcznej, ulepszenie doświadczeń klientów i ostatecznie zwiększenie rentowności. Daje możliwość zautomatyzowania działań e-biznesowych poprzez zastosowanie narzędzi, które są proste, przyjazne dla użytkownika i wydajne. 

Ogólne korzyści z automatyzacji sprzedaży wielokanałowej dla Twojego biznesu:

  • oszczędność czasu i środków 
  • wyższy współczynnik konwersji 
  • wzrost sprzedaży i świadomości marki 
  • biznes prowadzony 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu 
  • mniej czasu poświęcanego na powtarzalne zadania
  • lepsza obsługa i doświadczenie klienta 
  • zwiększone morale pracowników

Krótko mówiąc, oprogramowanie e-commerce służące do automatyzacji sprzedaży na wielu kanałach zapewnia niezbędne narzędzia i funkcje do prowadzenia działalności online w sposób wydajny, ekonomiczny i skuteczny.

Szacuje się, że do końca 2024 r. wartość rynku e-commerce będzie wynosić 18,7 biliona dolarów. Oznacza to, że zaniedbanie inwestycji w automatyzację sprzedaży wielokanałowej może skutkować utratą dużej szansy. 

Chcesz wiedzieć, jak automatyzować sprzedaż wielokanałową? Zacznij od Allegro!


Zanim rzucisz się na głęboką wodę możliwości sprzedaży wielokanałowej — wybierz jeden marketplace, aby przekonać się w praktyce, co zyskujesz dzięki automatyzacji. Allegro zdaje się być tutaj idealnym kandydatem: raz, że jest to największa i najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, a dwa — sprzedawcy zwykle posiadają na tym marketplace jedno niż więcej konto sprzedażowe. Wystarczy, że połączysz je wszystkie w Apilo, by zacząć korzystać z dostępnych w tym narzędziu możliwości.

Automatyzacja sprzedaży Allegro z Apilo — co zyskujesz?

  • spięcie nielimitowanej ilości kont
  • autoresponder dyskusji i wiadomości
  • obsługa zwrotów prowizji i płatności
  • manager aukcji Allegro
  • zaawansowane zarządzanie cenami
  • kopiowanie aukcji między kontami
  • rozbudowane formularze aukcji
  • zaawansowane zarządzanie cenami
  • + ponad 100 funkcjonalności dedykowanych dla Allegro.

Praktyczna wskazówka: pamiętaj, że Allegro to już nie tylko biznes na poziomie krajowym, ale możliwości rozwoju sprzedaży o rynki zagraniczne (Allegro.cz, Allegro.sk). Jeśli do tej pory przed ekspansją powstrzymywały Cię obawy o brak czasu, czy sprawną obsługę zamówień — Apilo rozwieje te problemy. To kompleksowe narzędzie do automatyzacji i obsługi sprzedaży wielokanałowej — od automatyzacji zadań, przez synchronizację stanów na wszystkich podpiętych kontach, aż po wysyłane przez system automatyczne odpowiedzi do klientów.

Apilo — gotowe rozwiązanie do automatyzacji sprzedaży i obsługi zamówień na wielu kanałach

Prowadzenie biznesu wielokanałowego wymaga zaangażowania i ciężkiej pracy, ale narzędzia do automatyzacji potrafią to znacznie ułatwić. W ten sposób zarządzanie wszystkimi kanałami możesz zrealizować z pomocą jednego narzędzia, samemu skupiając się przede wszystkim na rozwoju swojego biznesu. Jednym z najlepszych dostępnych na rynku narzędzi do automatyzacji jest Apilo. Pomaga w budowaniu lepszych doświadczeń zakupowych dla klientów, równocześnie zapewniając Ci łatwy poziom wejścia na nowe rynki — w kraju i za granicą. 

Korzystanie z Apilo do automatyzacji sprzedaży wielokanałowej przyniesie Ci wiele korzyści: 

  • koniec z przełączaniem pomiędzy platformami 
  • szybka synchronizacja zapasów i cen między kanałami
  • ograniczona praca ręczna i wynikająca z tego oszczędność czasu
  • dużo lepsza jakość obsługi klienta

Efektywne zarządzanie sprzedażą wielokanałową dzięki automatyzacji z Apilo staje się faktem. Dla przykładu — właściwie obsłużone zamówienia muszą być importowane, edytowane i wysyłane przez sprzedawców podczas ręcznej obsługi procesów. Ponadto sprzedawcy muszą monitorować przesyłki i być w stałym kontakcie z dostawcami usług kurierskich w celu śledzenia szczegółów wysyłki zamówienia. Apilo niweluje taki stan rzeczy przy wykorzystaniu możliwości nowoczesnych technologii. To rozwiązanie pewne, wydajne i bezkompromisowo bezpieczne. Przejdźmy zatem do analizy poszczególnych modułów systemu, które w pełniejszy sposób obrazują zastosowanie Apilo w praktyce.

Automatyzacja obsługi magazynu za pomocą skanera i zadań automatycznych


Sprzedaż wielokanałowa ma sens tylko wtedy, gdy w magazynie panuje porządek i zdecydowanie nie piszemy tutaj wyłącznie o fizycznym aspekcie ładu pomieszczenia. Nie można bowiem mówić o zwiększaniu efektywności realizacji zamówień i zarządzaniu magazynem jako całości bez automatyzacji obsługi tego obszaru e-commerce. Apilo znalazło na to sposób — łącząc funkcjonalność skanera kodów kreskowych z możliwościami zadań automatycznych.

Automatyzuj obsługę magazynu z Apilo:

  • znacznie przyspieszysz realizację zamówień
  • zwiększysz zadowolenie klientów
  • skutecznie ograniczyć błędy
  • obniżysz koszty operacyjne
  • zaoszczędzisz czas i zasoby

Implementacja tego rozwiązania jest prosta i zrozumiała, a efekty są odczuwalne właściwie od razu — gdy tylko przekonasz się, że aby zautomatyzować wiele rutynowych czynności (wysyłka e-maila z fakturą, wystawianie etykiet etc.) wymaga jedynie 2 kliknięć.

Zwiększona efektywność czasowa jest jedną z najbardziej zauważalnych różnic po implementacji narzędzia do automatyzacji sprzedaży wielokanałowej.

Jednak zasadność stosowania zadań automatycznych dostępnych i łatwo konfigurowalnych w Apilo nie ogranicza się wyłącznie do obsługi magazynu. Automatyzacja oferowana przez ten system to łatwiejsza realizacja wielu zadań, również złożonych operacji — tym samym zapewnia oszczędność czasu na obsłudze każdego zamówienia. 

Jakie zadania automatyczne wykona dla Ciebie Apilo?

  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień opłaconych
  • wygenerowanie FV, wysyłka maila do kupującego
  • autoresponder wiadomości i dyskusji Allegro
  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień pobraniowych
  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień opłaconych w późniejszym terminie
  • automatyczne zwroty płatności oraz prowizji dla zamówień anulowanych
  • i wiele więcej, bo jako sprzedawca dopasowujesz działanie systemu do indywidualnych preferencji, ustalając potrzebne zadania automatyczne.

Aktualizacja danych między kanałami sprzedaży — zyskaj kontrolę nad stanami i cenami

Jednym z największych wyzwań w sprzedaży wielokanałowej jest zachowanie porządku w stanach i cenach na poszczególnych rynkach. Automatyzacja aktualizacji danych dostępna Apilo wychodzi naprzeciw tej potrzebie — znacząco ułatwiając zarządzanie sprzedażą.

Szybka synchronizacja stanów i cen w sprzedaży wielokanałowej — jakie korzyści?

  • Oszczędzasz czas — automatyzujące proces aktualizacji cen i poziomu zapasów w jednym narzędziu
  • Unikasz przedsprzedaży — korzystając z możliwości Apilo możesz dostosować zapasy do realnego stanu magazynowego
  • Dostosowujesz ceny do rynku – uwzględniając marżę narzuconą przez dany marketplace

Synchronizacja danych w Apilo odbywa się automatycznie i w określonych odstępach czasu na wszystkich zintegrowanych kanałach sprzedaży. Jest zapewniona już na poziomie standardowych pakietów – z opcją przyspieszenia zgodną z potrzebami sprzedawcy.

Tworzenie opisów produktów i ofert — oszczędzaj czas z AI

Wśród newralgicznych obowiązków każdego sprzedawcy, a równocześnie tych pochłaniających sporo czasu i/lub środków są opisy produktów dedykowanych dla różnych kanałów. Muszą z jednej strony sprzedawać, a z drugiej informować, równocześnie pasując do standardów serwisu. Tutaj wchodzimy w możliwości sztucznej inteligencji w zestawieniu z Apilo — systemem, który jako jeden z pierwszych w Polsce wprowadził na rynek kompletny zestaw narzędzi pozwalający na łatwe generowanie opisów AI dla e-commerce.

 

Jak moduł Opisy AI w Apilo ułatwi Ci sprzedaż?

  • Generuj opisy dopasowane do klienta, rynku i celów biznesowych — z modułem AI w Apilo robisz to łatwo i bez poświęcania czasu na research.
  • Oszczędzaj czas i energię na kluczowe zadania sprzedażowe — nie zaprzątaj sobie głowy poznawaniem tajników AI, narzędzie dostępne w Apilo działa na podstawie odpowiedniego skryptu i nie wymaga od Ciebie specjalistycznej wiedzy.
  • Zyskaj technologiczną przewagę nad konkurencją — pokaż klientom, że jesteś na bieżąco z trendami, dotrzyj do nowych rynków z błyskawicznie opisaną ofertą.

Opisy AI, czyli generator opisów produktów i ofert z pomocą Chat GPT w Apilo to wygodny dostęp do możliwości tworzenia treści sprzedażowych niezbędnych do zaprezentowania oferty na rynku online. Oszczędza czas i wysiłek firm, umożliwiając generowanie spójnych opisów produktów, które ułatwiają sprzedaż i zwiększają konwersję.

Nie tylko automatyzacja sprzedaży! Jak Apilo może pomóc Twojej firmie w rozwoju?

Skoro już wiadomo, że Twoją sprzedażową rutynę można zautomatyzować za pomocą różnych platform, narzędzi i oprogramowania – jedynym wyzwaniem jest znalezienie najlepszego rozwiązania dla Twojego biznesu. Pozwól więc, że pomożemy Ci dokonać wyboru, dostarczając więcej przydatnych informacji na temat Apilo – nowoczesnego systemu nie tylko do automatyzacji, ale i do zarządzania sprzedażą online.

Bez względu na to, czy już działasz w e-commerce, czy dopiero zaczynasz — zawsze jest dobry czas na to, by zastosować automatyzację sprzedaży. Dzięki temu biznes będzie się rozwijał, przynosił większe zyski i zadowolonych klientów.

Apilo to znacznie więcej niż automatyzacja. Korzystając z możliwości tego narzędzia, otwierasz dla swojej firmy szereg dodatkowych możliwości:

  • Dostęp do ponad 500 integracji — w jednym miejscu zepniesz wszystkie niezbędne dla Twojego e-biznesu narzędzia: marketplaces, sklepy, systemy WMS, systemy księgowe, kurierów i firmy wysyłkowe, hurtownie. Sprawdź listę dostępnych integracji w Apilo.
  • Zyskaj pakiet korzyści dla Shoper dzięki rozbudowanej integracji z Apilo — jeśli masz sklep postawiony na tej nowoczesnej platformie e-commerce i myślisz o rozpoczęciu ekspansji na nowe rynki (Allegro, InPost Fresh, Empik, Amazon i więcej) to Apilo daje Ci do ręki najbogatszy wachlarz funkcji dedykowanych dla tego połączenia.
  • Zarządzaj finansami e-commerce wraz z obsługą VAT OSS — w Apilo bez dodatkowych opłat dostajesz do swojej dyspozycji moduł fakturowania, a wraz z nim dostęp do takich funkcjonalności, jak: wystawianie faktur, porządkowanie zamówień, wystawianie korekt i nie tylko.
  • Znajdź nowego dostawcę i poszerz swoją ofertę — odkryj setki gotowych integracji z hurtowni dostępnych w Apilo, również z obsługą modelu współpracy: dropshipping.
  • Automatyzuj sprzedaż i obsługuj całe e-commerce już od 20 zł miesięcznie – dzięki Apilo nie musisz martwić się sezonowością oferty, abonament jest dopasowany do liczby zamówień, ofert oraz limitu obsługiwanych użytkowników z minionego miesiąca. Zobacz cennik Apilo. Zobacz cennik Apilo.

 

Automatyzacja oszczędza czas i wysiłek oraz obniża koszty prowadzenia sprzedaży. Tym samym stanowi jeden z kluczowych elementów prowadzenia biznesu. Jak widać na przykładzie Apilo – narzędzia do automatyzacji mogą pomóc w ulepszeniu Twojej firmy i skróceniu czasu potrzebnego na obsługę klientów również na wiele innych sposobów.

Podsumowanie

Rozwój sprzedaży wielokanałowej to podróż wymagająca starannego planowania, ciągłej optymalizacji i zaangażowania w zapewnianie klientom wyjątkowych doświadczeń. Korzystając z Apilo w zakresie automatyzacji i obsługi e-commerce możesz zrobić to dużo łatwiej.

Pamiętaj, że każdy kanał ma swoje unikalne wyzwania i możliwości, dlatego dostosuj swoje podejście do konkretnych potrzeb docelowych odbiorców i produktów. Dzięki zaangażowaniu i dobrze wykonanej strategii Twoja firma e-commerce może prosperować w środowisku wielokanałowym i osiągnąć zrównoważony wzrost.


Teraz już dokładnie wiesz, czym jest automatyzacja sprzedaży dla Twojego biznesu, nawet jeśli jesteś na początku przygody z e-commerce. Sprawdź Apilo:
skorzystaj z 21 dni darmowych testów i zostaw konkurencję w tyle, korzystając z szerokiego spektrum możliwości dla e-commerce, które zyskasz.

Tekst sponsorowany