Autopay w bankowości elektronicznej i mobilnej Banku Pekao S.A.

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Autopay w bankowości elektronicznej i mobilnej Banku Pekao S.A.

Udostępnij:

Klienci Banku Pekao w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay mogą od 31 lipca szybko i wygodnie zapłacić za przejazd autostradami za pomocą Autopay.

Pekao to kolejny bank w Polsce, który zaoferował swoim klientom wygodne i automatyczne płatności za autostrady Autopay.

Dzięki usłudze podróżujący mogą przejechać płatnymi odcinkami autostrady AmberOne A1 oraz A4 na odcinku Katowice-Kraków praktycznie bez zatrzymywania się na punktach poboru opłat. Płatność odbywa się w pełni automatycznie i całkowicie bezdotykowo.

Aby aktywować usługę Autopay, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej PeoPay lub serwisu Pekao24 i uzupełnić niezbędne dane, takie jak adres e-mail oraz informacje dotyczące pojazdu (numer rejestracyjny oraz model samochodu). Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól należy wybrać, z jakiego rachunku ma być realizowana płatność. Każdy klient Pekao może zarejestrować więcej niż jeden pojazd w usłudze Autopay.

Bank Pekao S.A. jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce, który obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. W pierwszym kwartale 2020 r. z bankowości mobilnej korzystało ponad 1,7 mln klientów, a z bankowości elektronicznej – ponad 2,5 mln osób.

– Usługa Autopay udostępniona przez Bank Pekao została wdrożona w zaledwie kilka miesięcy od podjęcia decyzji o jej realizacji. W ten sposób wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy w okresie wakacyjnym wyruszą na polskie drogi – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

– Bank Pekao to jeden z największych banków w Polsce. Udostępnienie Autopay klientom Pekao pozwala jeszcze większej rzeszy polskich kierowców cieszyć się wygodą przy korzystaniu z autostrad. Decyzję banku o współpracy z nami odbieramy jednocześnie jako dowód troski banku o komfort jego klientów, jak i wyraz uznania dla naszego rozwiązania, które znosi niepotrzebne bariery w podróżowaniu – mówi Miłosz Kurzawski, zarządzający Autopay.

Z Autopay szybciej do celu

Zarejestrowani w usłudze Autopay kierowcy mogą ominąć uciążliwe – szczególnie w okresie wakacyjnym – kolejki do bramek autostradowych, a tym samym zaoszczędzić kilka-kilkanaście minut na trasie.

Aby skorzystać z automatycznej płatności na AmberOne A1 należy kierować się do specjalnych bramek oznaczonych symbolem AmberGO, a w przypadku A4 do bramek ze znakiem czarnej kamery na żółtym tle. Sama identyfikacja pojazdu na bramkach odbywa się samoistnie, na podstawie numerów tablicy rejestracyjnej. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę i automatycznie podnoszą szlaban. Cała procedura trwa 3 sekundy. Opłata za przejazd pobierana jest po zakończonym przejeździe.

Podczas podróży nie trzeba uruchamiać żadnej aplikacji ani posiadać żadnego dodatkowego urządzenia. Brak jakiejkolwiek bariery wejścia daje kierowcom sporą motywację do skorzystania z Autopay. W Polsce już ponad 300 tys. użytkowników na co dzień korzysta z systemu. Na Autostradzie AmberOne A1 prowadzącej nad polskie morze z Autopay korzysta średnio 20 proc. wszystkich kierowców, natomiast na A4 pomiędzy Krakowem i Katowicami, tj. dwoma największymi miastami na południu Polski – średnio 10 proc. kierowców.