Axel Springer Plug and Play to akcelerator internetowy założony w 2013 roku przez Axel Springer, jednego z udziałowców w Ringier Axel Springer we współpracy z akceleratorem Plug and Play z Doliny Krzemowej. Razem z Grupą Onet.pl szuka w Polsce najbardziej obiecujących start-upów.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Akcelerator internetowy to program edukacyjny dla nowopowstałych firm z obszaru nowych technologii. Wybrani uczestnicy podczas preselekcji, na kilka miesięcy jadą w atrakcyjne dla przedsiębiorców miejsce (jak np. Dolina Krzemowa, Londyn czy Berlin) gdzie oprócz dobrych warunków do rozwijania swojego projektu otrzymują od akceleratora wsparcie w postaci warsztatów, mentoringu i spotkań z wartościowymi osobami (ekspertami z różnych dziedzin, doświadczonymi przedsiębiorcami, inwestorami i etc). Akcelerator nie tylko finansuje pobyt, ale dodatkowo zapewnia przedsiębiorcom gotówkę pozwalającą wygodnie przeżyć czas akceleracji, w zamian zaś obejmuje niewielki (zwykle kilkuprocentowy) udział w firmie.
Od najbliższej, piątej rundy, Axel Springer Plug and Play otwiera się także na firmy z Polski, szukając razem z Grupą Onet.pl najbardziej obiecujące start-upy. Program skierowany jest przede wszystkim do przedsiębiorców działających w obszarze gospodarki cyfrowej (media, reklama, ecommerce etc.). Do 12 września wszystkie osoby zainteresowane udziałem w akceleratorze, mogą aplikować do najbliższej rundy. Zgłoszenia na kolejne przyjmowane będą w sposób ciągły (rundy odbywają sie co cztery miesiące).
Zgłoś się do akceleratora Axel Springer Plug and Play
Wybrane firmy zostaną zaproszone na spotkanie 19 września do Krakowa, gdzie będą prezentować swoje biznesy, a zespół składający się z przedstawicieli Onetu, Axel Springera oraz amerykańskiego Plug and Playa wybierze te najbardziej obiecujące.
Zakwalifikowane do akceleratora start-upy następnie spędzą trzy miesiące w Berlinie, w trakcie których, oprócz rozwijania swojego projektu, będą miały szanse skorzystać ze wsparcia obejmującego:
-
początkowe finansowanie w wysokości 25 tysięcy euro,
-
miejsce do pracy w doskonale wyposażonym biurze w dzielnicy Kreuzberg, w atmosferze kreatywności, gdzie oprócz start-upów z różnych krajów na co dzień pracują także artyści,
-
dostęp do ponad stu mentorów – ekspertów w różnych dziedzinach biznesu online, technologii, finansów, marketingu i innych,
-
udział w licznych kilkugodzinnych warsztatach prowadzonych przez ekspertów w rozmaitych przydatnych dziedzinach, np. marketing online, kontakty z inwestorami itp,
-
spotkania, w których biorą udział przedstawiciele szybko rozwijającego się berlińskiego ekosystemu start-upowego (inni przedsiębiorcy, inwestorzy, naukowcy itp),
-
dostęp do międzynarodowej sieci kontaktów Axel Springer obejmującej dziesiątki firm internetowych w wielu krajach (w tym oczywiście w Polsce – portal Onet i porównywarkę Skąpiec),
-
szansę na kolejne finansowanie – udział w Demo Day, czyli prezentacji swojego projektu dla grona lokalnych i międzynarodowych inwestorów.
Program nie kończy się na Demo Day – zespół i sieć programu Axel Springer Plug and Play wspiera swoich uczestników także po jego zakończeniu. Ponadto wybrane firmy otrzymują propozycję wyjazdu do Krzemowej Doliny i prezentowania swoich projektów także tamtejszym inwestorom.
W zamian za udział w programie Axel Springer Plug and Play otrzymuje pięć procent udziałów w danej firmie.