Badanie Nokii i EY: Metawersa dla przedsiębiorstw i przemysłu przekraczają oczekiwania

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

EY Metaverse raport

Udostępnij:

Firmy, które wdrożyły już przemysłowe rozwiązania metaverse, odnotowują więcej zgłaszanych korzyści niż te, które wciąż znajdują się w fazie planowania. Jak wynika z badania opublikowanego przez Nokię i EY, dotyczy to w szczególności redukcji wydatków kapitałowych (15%), zrównoważonego rozwoju (10%) i poprawy bezpieczeństwa (9%). 

W badaniu Nokii i EY, Metaverse at Work, wzięło udział 860 liderów biznesowych z USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii i Korei Południowej. Jego wyniki pokazują, że firmy wierzą w moc metaverse i że technologia ta zostanie już z nami na stałe. Tylko 2% respondentów postrzega metawersum jako modne słowo lub fanaberię, podczas gdy 58% firm już je wdrożyło lub pilotowało co najmniej jeden przypadek użycia związany z metaverse. Prawie wszyscy (94%) z tych, którzy jeszcze nie rozpoczęli swojej podróży do metawersum, planują to zrobić w ciągu najbliższych dwóch lat.

Przedsiębiorstwa twierdzą również, że metawersum przemysłowe tworzy znaczną wartość biznesową. Średnio 80% tych, którzy już wdrożyli przypadki jego użycia, uważa, że będą one miały znaczący lub wręcz przełomowy wpływ na sposób prowadzenia działalności. Niemal wszyscy (96%) respondenci dostrzegają, że łącząc fizyczne i wirtualne przypadki użycia, metaverse zapewnia dodatkowe innowacyjne możliwości, które pozwolą im przyspieszyć wdrażanie i monetyzację przemysłu 4.0 w ich działalności.

Kto wdraża metawersum?

Pod względem geograficznym, Stany Zjednoczone (65%), Wielka Brytania (64%) i Brazylia (63%) są obecnie liderami, jeśli chodzi o wdrożenie lub pilotaż co najmniej jednego przypadku użycia metaverse przemysłowego lub korporacyjnego. Średnia w Niemczech wyniosła 53%, w Japonii 49%, a w Korei Południowej 49%.

Vincent Douin, dyrektor wykonawczy ds. doradztwa biznesowego i transformacji biznesowej w Ernst & Young LLP: – Metawersa przemysłowe i korporacyjne są już teraźniejszością. Nasze badanie pokazuje wyraźny apetyt na takie technologie jak rozszerzona rzeczywistość i cyfrowe bliźniaki, które pozwolą osiągać cele biznesowe. Już teraz widzimy, że wiele organizacji wykracza poza etapy planowania i dostrzega wymierne korzyści ze swoich pierwszych wdrożeń.

Szkolenia i projektowanie

Zapytane o przypadki użycia, które według nich przyniosą największą wartość transformacyjną, przedsiębiorstwa dostrzegły największy potencjał w wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości do szkoleń w celu wdrażania i podnoszenia kwalifikacji pracowników, podczas gdy trzy z czterech badanych branż wybrały wykorzystanie wirtualnych badań i rozwoju w celu ulepszenia projektowania produktów i procesów.

Technologie dla metawersum

Wdrażając przypadki użycia metaverse, firmy wyraźnie doceniają potrzebę posiadania odpowiedniej infrastruktury i solidnych możliwości analitycznych. Respondenci przywiązywali największą wagę do kluczowych czynników technicznych, które są naprawdę fundamentalne dla spełnienia wymagań takich przypadków użycia – przetwarzania w chmurze (72%), AI/ML (70%) i łączności sieciowej (68-70%). Biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia dodatkowej wiedzy technicznej we własnym zakresie, na tym etapie przedsiębiorstwa polegają na szeregu partnerów, którzy pomagają im wypełnić luki w zakresie kompetencji i wdrożyć poszczególne zastosowania.

Thierry E. Klein, Prezes Bell Labs Solutions Research, Nokia: – Wspaniale jest widzieć, że firmy wyraźnie wierzą w moc metawersów dla tworzenia wartości biznesowej zarówno w przypadkach zastosowań korporacyjnych, jak i przemysłowych. Jest to ściśle zgodne z naszą wizją, opartą na ponad 8 latach badań w Nokia Bell Labs, zgodnie z którą Metaverse przemysłowe jest rozszerzeniem Przemysłu 4.0. W związku z tym ci, którzy już wdrożyli sieci komunikacyjne o znaczeniu krytycznym dla Przemysłu 4.0, są teraz dobrze przygotowani, aby doświadczyć korzyści płynących z Metaverse.