Nowo wprowadzona usługa internetowa – Bank na Wypadek umożliwia zdeponowanie w jednym miejscu najważniejszych dokumentów i informacji, które chciałbyś przekazać bliskim Ci osobom w przypadku zdarzenia losowego.
Bank na Wypadek to pierwsza w Polsce usługa umożliwiająca zarządzanie informacjami osobistymi. Główną ideą projektu jest to, aby wskazane przez użytkownika osoby, zwane powiernikami, mogły w odpowiednim momencie uzyskać dostęp do najważniejszych danych oraz dokumentów, a także wskazówek na temat miejsca ich przechowywania.
Bank na Wypadek umożliwia posiadaczom konta przechowywanie danych tekstowych, skanów dokumentów oraz plików multimedialnych. Każdy klient ma do swojej dyspozycji 3 GB miejsca, a zawartość konta może w każdej chwili dogodnie uzupełniać lub modyfikować. Dzięki temu, użytkownik ma możliwość pozostawienia w skrzynce specjalnych dyspozycji dotyczących na przykład posiadanych polis ubezpieczeniowych i lokat inwestycyjnych bądź zaciągniętych kredytów. Na tym jednak lista możliwości się nie kończy – na koncie umieszczać możemy też skan testamentu, jak również wskazać miejsce jego lokalizacji. Co istotne, deponowane informacje są personalizowane, a więc przygotowywane z myślą o przekazaniu ich w odpowiednim momencie konkretnemu odbiorcy.
Jednym z zastosowań serwisu jest również możliwość stworzenia instrukcji dotyczących dysponowania naszą e-tożsamością. Dzięki temu osoba upoważniona do korzystania z dokumentów zdeponowanych w Banku na Wypadek będzie wiedziała, jak kierować pocztą elektroniczną użytkownika i jak prowadzić jego konta na portalach internetowych.
Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość przechowywania w specjalnej skrytce elektronicznej wersji dokumentów osobistych, do których mamy dostęp za pomocą Internetu w każdej nieprzewidzianej sytuacji.
źródło: informacja prasowa