Dodatkowo bank podejmie szereg działań edukacyjno-informacyjnych, przekazując seniorom wiedzę i narzędzia do bezpiecznego funkcjonowania w sieci. W kampanię zaangażowali się popularni influencerzy i liderzy opinii.
Bank Pekao kieruje kampanię „Bierz Internet za rogi” zarówno do seniorów aktywnych w Internecie, jak również tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w sieci. Funkcjonowanie tych ostatnich w środowisku nowych technologii stało się istotne w obecnej sytuacji, gdy akcja #zostanwdomu, szczególnie dla osób starszych, to już właściwie nie zalecenie, ale konieczność.
Pekao chce zbudować bezpieczną, wirtualną przestrzeń dla seniorów, którzy potrzebują wsparcia zarówno w codziennych czynnościach, jak i urozmaicenia, rozrywki czy poczucia przynależności do szerszej wspólnoty.
– Kampania jest wynikiem naszego społecznego zaangażowania. Udostępniamy osobom starszym nowe, dodatkowe środowisko do budowania relacji społecznych. Równocześnie, chcemy też odpowiedzieć na potrzeby seniorów aktywnych w sieci, dostarczając im interesujących treści. Jako bank aktywnie realizujący strategię transformacji cyfrowej dostarczamy także rozwiązania, dzięki którym każdy może załatwić wiele spraw online, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w sieci – mówi Marek Lusztyn, Prezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Bank Pekao, lider cyfrowej transformacji sektora bankowego, chce pomóc w budowaniu nowego, wirtualnego wymiaru relacji społecznych. Pokazuje, że bycie samemu w domu nie musi oznaczać samotności. W tym celu, wraz ze startem nowej kampanii edukacyjnej „Bierz Internet za rogi”, ruszyła specjalna, wirtualna platforma oraz grupa dyskusyjna w mediach społecznościowych. „Strefa Seniora” i „Bierzemy Internet za rogi z Dancingiem Międzypokoleniowym” to nie tylko treści edukacyjne i informacyjne, ale też miejsce wymiany doświadczeń między pokoleniami, wzajemna pomoc i nawiązywanie relacji – zarówno między samymi seniorami, jak i między starszym a młodszym pokoleniem.
Na dedykowanej platformie „Strefa Seniora” będą zamieszczane pakiety materiałów, z których seniorzy dowiedzą się, jak bezpiecznie załatwić codzienne sprawy bez wychodzenia z domu, artykuły poradnikowe czy ciekawostki dotyczące nowych technologii.
W akcji Banku Pekao, skierowanej do seniorów, biorą udział reprezentanci młodszego i starszego pokolenia, m.in. Krystyna Czubówna, Jacek Kawalec, Marta Manowska, a także influencerzy tacy jak Eliza_betka czy popularny w sieci Reżyser Życia.