Bank Pekao wprowadza możliwość otworzenia konta za pomocą selfie

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Bank Pekao wprowadza możliwość otworzenia konta za pomocą selfie

Udostępnij:

Klienci Banku Pekao mogą teraz otworzyć konto za pomocą selfie w aplikacji mobilnej i dokonywać wypłaty zbliżeniowej w bankomatach za pomocą PeoPay. Natomiast mikroprzedsiębiorcy odebrać terminal w oddziale.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o bankowości w telefonie komórkowym. Dzisiaj to już norma. Dlatego banki prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach wdrażanych w aplikacjach mobilnych. Nowi klienci Banku Pekao mogą korzystać z innowacji już przy zakładaniu rachunku, co jeszcze nigdy nie było tak proste i szybkie. Do utworzenia nowego konta od kilku miesięcy potrzebny jest jedynie komputer, a od teraz wystarczy smartfon. Prosty wniosek wypełniamy  w aplikacji, a weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona za pomocą selfie i dowodu osobistego – w pełni online.

– Bankowość mobilna to teraźniejszość, ale i przyszłość całego sektora bankowego. Klienci oczekują coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. My takie rozwiązania im dajemy. Nasze innowacje są odpowiedzią na oczekiwania klientów, ponieważ to właśnie we współpracy z nimi je wypracowujemy – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Szybsze wypłaty i zatwierdzanie transakcji

Bank Pekao wprowadził również wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do bankomatu, by wypłacić gotówkę. Dodatkowo użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą już przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej. Od teraz autoryzacja jest dokonywana bezpośrednio w aplikacji bankowości mobilnej. Wcześniej Pekao, jako pierwszy bank w Polsce, wprowadził autoryzację transakcji do 200 zł za pomocą odcisku palca. Kolejne ułatwienie czeka także użytkowników systemu BLIK. Klienci Pekao mogą już realizować płatności powtarzalne BLIK. Usługa ta pozwala szybciej zrealizować comiesięczne płatności – rachunek za telefon, prąd czy inne stałe opłaty.

– Cyfrowa transformacja w Pekao to działania zmieniające bank w wielu obszarach. Wszystkie nowości, które oferujemy naszym klientom, realizują jeden zasadniczy cel: chcemy, by korzystanie z usług banku, niezależnie czy jest to smartfon, komputer czy oddział, było szybkie, wygodne i przyjazne dla klienta – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Gotowi na PSD2

Realizując wymagania dyrektywy PSD2 Bank Pekao 14 marca br. udostępnił testowy interfejs (API) dla fintechów i banków chcących przygotować się do świadczenia usług agregacji rachunków i inicjowania płatności. To ważny krok w przygotwaniu się do ery otwartej bankowości.

Bank Pekao dla przedsiębiorców

Bank wprowadził też nowy model dystrybucji terminali płatniczych, polegający na możliwości odbioru terminala w oddziale zaraz po podpisaniu umowy. Klient dostaje następnie SMS z kodem aktywacyjnym, który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności za pomocą terminala.

Rozwiązanie to stanowi rewolucję w porównaniu z dotychczasowym procesem, gdzie klient po podpisaniu umowy czekał kilka dni na wizytę serwisanta i instalację urządzenia. Teraz cały proces przygotowania i akceptacji umowy zajmuje obecnie mniej niż 10 minut. Pilotażowa dystrybucja terminali do sieci wyselekcjonowanych oddziałów rozpoczęła się w styczniu br. Obecnie terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes. W pozostałych oddziałach detalicznych może podpisać umowę i zamówić kuriera lub serwisanta.