Platforma indaHash.com umożliwia agencjom szybką i zautomatyzowaną współpracę z tysiącami Instagramerów. Już przed oficjalnym startem w aplikacji zarejestrowało się ponad 35 000 użytkowników-instagramerów docierających do ponad 65 000 000 followersów na Instagramie. indaHash.com wchodzi obecnie również do Niemiec i Wielkiej Brytanii. Projekt został stworzony przez współzałożycielkę LifeTube Barbarę Sołtysińską, a za jego rozwój na rynku polskim odpowiada Marta Zarosa, która przez ostatnie 6 lat była managerem w MediaCom.
Na zdjęciu: Barbara Sołtysińska | fot. materiały prasowe
Czym jest indaHash.com?
indaHash łączy świat marek ze światem Instagramerów poprzez aplikację. W tej chwili zarejestrowanych jest w niej ponad 35 000 aktywnych influencerów serwisu Instagram, którzy dają potencjalny zasięg na poziomie ponad 65 000 000 followersów. Pierwsze kampanie przez indaHash.com zrealizowane zostały już dla takich marek, jak: McDonald’s, Milka, Lipton, Wedel, Fanta, KFC, Danone, Nestle Fitness, Adidas, Disney, Rexona czy Electrolux.
– Współpraca z influencerami na YouTube i innych platformach wiąże się często z negocjacjami, podpisywaniem indywidualnych umów i wieloma operacyjnymi trudnościami – tłumaczy Barbara Sołtysińska, przez IAB uznana za Człowieka Roku 2015 (Mixx Awards). Działania content marketingowe na YouTube bardzo trudno jest automatyzować, dlatego też postanowiliśmy stworzyć międzynarodową platformę, która pozwoli zautomatyzować działania influencerów, ale na Instagramie. Publikowane tam są przede wszystkim zdjęcia, więc proces współpracy z influencerami może być znacznie szybszy i zdecydowanie prostszy. Dzięki automatyzacji przez indaHash.com, ograniczamy formalności do minimum i stawiamy na efekt – dodaje Sołtysińska. Dzięki platformie indaHash.com reklamodawca, poprzez technologię, w kilka minut może wejść we współpracę z setkami, a nawet kilkoma tysiącami Instagramerów, bez żadnych dodatkowych formalności. Co więcej, marka nabywa prawa do wykorzystania opublikowanych przez Instagramerów zdjęć do swoich kampanii w digitalu.
Jak działa indaHash.com?
Największą zaletą indaHash.com jest dostęp do setek Instagramerów w zautomatyzowany sposób poprzez aplikację mobilną. Agencja (we współpracy z działem New Business indaHash.com lub samodzielnie) na stronie www.indaHash.com konfiguruje kampanię dla influencerów i określa, z jakimi Instagramerami chciałaby współpracować (minimalna i maksymalna liczba followersów Instagramera; płeć; wiek; kategoria tematyczna; kraj). Może też wykluczyć Instagramerów lub wybrać konkretne konta. Następnie:
- Ustala krótkie zadanie (“2-zdaniowy brief”) dla Instagramera – co powinno znaleźć się na zdjęciu dla marki (autorski pomysł Instagramera na realizację zadania lub udostępnienie gotowej grafiki).
- Określa czas i budżet kampanii.
- Definiuje @tag oraz #hashtag, które mają zostać użyte w kampanii (w opisie zdjęcia).
- Instagramerzy dostają powiadomienie o nowej kampanii poprzez aplikację w swoim telefonie i, jeśli kampania im odpowiada, realizują zadanie.
- Posty akceptowane są przez moderatora indaHash, Instagramerzy otrzymują wynagrodzenie, a reklamodawca pełen raport wraz ze zdjęciami, do których otrzymuje prawa
Plany na rozwój
– Naszą misją jest dostarczenie reklamodawcom skutecznej technologii do działań z Instagramerami, a tysiącom młodych ludzi z pasjami – możliwość uczciwego zarabiania na swoich talentach. Wierzymy, że dzięki indaHashowi będą mogli wykorzystać swój talent do robienia pięknych zdjęć dla marek i udostępniać swój zasięg markom, które kochają. Marki z kolei otrzymują nie tylko ich zasięg i wizerunek, ale również piękne zdjęcia, do których mają prawa. Dla nas to naturalna kontynuacja działań, które prowadzimy w LifeTube. Postrzegamy indaHash jako nowy MCN na Instagramie z ogromnym globalnym potencjałem. Dzięki indaHash.com naturalnie uzupełniamy ofertę LifeTube’a, dając markom możliwość kompleksowych działań z influencerami na kluczowych platformach social media – mówi Barbara Sołtysińska.
– Postawiliśmy na Instagram, bo jest jedną z najszybciej rozwijających się platform socialowych, aktualnie ma prawie 500 milionów użytkowników. Dodatkowo, na Instagramie to użytkownicy oczekują obecności marek. Są one nieodłącznym elementem ich zdjęć – tłumaczy Sołtysińska. Po pierwszym miesiącu działań w fazie prelaunch, jeszcze przed oficjalnym startem, mamy za sobą kampanie dla największych światowych brandów, kilka tysięcy brandowanych postów i setki tysięcy lajków od followersów. Świetne są również wskaźniki zaangażowania followersów – posty realizowane w ramach kampanii zupełnie nie ustępują tym “codziennym” i mają średnie zaangażowanie na poziomie 8-12%. Dzięki olbrzymiemu zainteresowaniu projektem ze strony Instagramerów oraz reklamodawców, planujemy zająć pozycję lidera w kampaniach z Instagramerami od samego startu. Aktualnie realizujemy projekt bez wsparcia zewnętrznych inwestorów, jednak dzięki temu, że jest to skalowalna technologia wierzymy w jego szybki, międzynarodowy rozwój – podsumowuje.