Inwestycję poprowadził CDP Venture Capital. W rundzie wzięli udział również fundusze Oltre Impact i należący do grupy Mediaset Ad4Ventures, podniosła łączną kwotę kapitału pozyskanego przez Faba od 2022 roku do 8,2 miliona euro.
Matteo Fabbrini, założyciel i dyrektor generalny firmy, podkreśla, że inwestycja ta stanowi kluczowy moment w drodze do internacjonalizacji, a celem jest dostarczenie hiszpańskim rodzinom oferty, która edukuje, bawi i stymuluje wyobraźnię najmłodszych.
Firma z Treviso tworzy bezekranowy system rozrywki audio dla dzieci. Jej flagowe produkty, FABA Cuentacuentos i FABA+, to interaktywne urządzenia audio. Działają one w połączeniu z fizycznymi figurkami dźwiękowymi, nazywanymi „Personajes Sonoros”, które odblokowują dostęp do ponad 200 treści audio w języku hiszpańskim, włoskim, francuskim i angielskim.
Projekt Faba celowo eliminuje bodźce wizualne, koncentrując się na opowieściach dźwiękowych i zaangażowaniu dotykowym. Takie podejście zyskało poparcie pedagogów i naukowców. Badanie przeprowadzone przez Wydział Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu w Trieście wykazało, że u 46% dzieci korzystających z urządzeń Faba zaobserwowano znaczną poprawę w zakresie rozwoju językowego i poznawczego.
Startup zdobył już popularność w Europie, docierając do ponad 370 000 rodzin we Włoszech, Hiszpanii, Francji i Belgii. Na samym rynku hiszpańskim, od debiutu w 2022 roku, z produktów Faba korzysta już 30 000 rodzin. Firma w 2024 roku odnotowała przychody w wysokości 10 milionów euro, prognozuje ich wzrost do 15 milionów euro w roku 2025.