Bielenda z inwestycją 33,9 mln euro od EBOR: polska firma kupuje dwie nowe marki i zwiększa portfolio produktów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Bielenda z inwestycją 33,9 mln euro od EBOR: polska firma kupuje dwie nowe marki i zwiększa portfolio produktów

Udostępnij:

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) inwestuje w polską markę kosmetyczną Bielenda. Bank nabył pośredni udział w spółce poprzez inwestycję o wartości 33,9 mln euro w spółkę holdingową Bielenda, Innova Central Holding. Jest ona kontrolowana przez fundusz private equity Innova/6, w którym EBOR jest również komandytariuszem.

Nowe marki, wyższa efektywność operacyjna

Inwestycja EBOR umożliwiła Bielendzie nabycie dwóch znanych na polskim rynku marek – Tołpa i Miya. Zakup pozwoli Bielendzie zwiększyć portfolio produktów i udział w rynku oraz wykorzystać umiejętności cyfrowe spółek, w które zainwestowała, w celu poprawy efektywności operacyjnej. Dzięki tym przejęciom Bielenda umacnia swoją pozycję lidera w segmencie pielęgnacji skóry i kosmetyków w Polsce.

– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą silną współpracę z Innova Capital i wspierać Bielendę kapitałem, napędzając jej strategię fuzji i przejęć. Te strategiczne przejęcia pozwolą Bielendzie skorzystać z synergii z Miya i Tolpa i tym samym stać się znacznie silniejszym graczem i atrakcyjnym celem dla potencjalnych przyszłych strategicznych nabywców – komentuje Tamas Nagy, dyrektor ds. private equity w EBOR.

Wspierać rozwój kapitału społecznego

– Nasza inwestycja w Bielendę obok Innova/6 jest doskonałym przykładem tego, jak EBOR tworzy dodatkową wartość polskiego rynku. Wspiera rozwój ekosystemu private equity w Polsce i wzmacnia kluczowego gracza z silnym mandatem ESG. Cieszymy się, że Bielenda zobowiązała się do realizacji ambitnych celów ESG w zakresie działalności biznesowej, produkcji i pakowania. W ramach inwestycji EBOR Bielenda zobowiązała się również do rozszerzenia najlepszych praktyk w zakresie równych szans na swoich pracowników, wspierając rozwój kapitału ludzkiego sprzyjający włączeniu społecznemu – zaznacza Elisabetta Falcetti, szefowa EBOR na Polskę i kraje bałtyckie.

– Inwestycja EBOiR potwierdza pozycję Grupy Bielenda jako jednego z liderów polskiego rynku kosmetycznego. Wsparcie w akwizycji marek Tołpa i Miya pozwoli nam na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój, mocniejszą dywersyfikację portfolio, dalszy wzrost udziałów rynkowych oraz wzmocnienie inwestycji w innowacje i kompetencje całego zespołu firmy. Decyzję o partnerstwie traktujemy jako dowód atrakcyjności polskiego rynku kosmetycznego, na którym jesteśmy kluczowym graczem, a także jako wyraz zaufania do strategii rozwoju Grupy Bielenda realizowanej wspólnie z Innova Capital – mówi Marek Bielenda, prezes zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne. 

Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością partnerstwa z EBOiR we wspieraniu rozwoju Bielendy w polskim sektorze kosmetycznym. Dzięki strategicznym inwestycjom Bielenda skonsolidowała szereg innych firm i marek, a niedawne przejęcia Tołpy i Miya umocniły jej pozycję lidera na rynku. Ta współpraca jest przykładem naszego zaangażowania we wspieranie rozwoju Bielendy i podkreśla naszą wspólną wizję zrównoważonego rozwoju w sektorze – mówi Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner w Innova Capital.

Czytaj także: