BIG SHIFT, czyli Wielka Zmiana. Podsumowanie roku Creoox AG

Dodane: 22.12.2021

Włodzimierz Kurpiński

Udostępnij:

Rok 2021 od samego początku zapowiadał się dla nas ciekawie. Po ukończeniu w poprzednim roku prac na główną technologią i skutecznym wdrożeniu do sprzedaży gotowego HyperBIM stanęliśmy przed niemałym wyzwaniem jakim było przygotowanie firmy do dynamicznego wzrostu sprzedaży i akceleracji biznesu.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Pamiętam jak dziś 3-dniowe spotkanie w wąskim gronie nowego zarządu spółki, które odbyło się po Świętach Bożego Narodzenia, a tuż przed Nowym Rokiem 2021r. To wtedy pojęliśmy decyzję, że nazwiemy go BIG SHIFT, czyli „Wielka zmiana”. To hasło najlepiej określało nasze podejście i to, w którym kierunku chcemy iść.

The Creooxians

Pierwszym celem jaki sobie postawiliśmy było zbudowanie zespołu, który zapewni firmie dalszy rozwój zarówno od strony przychodowej, jak i technologicznej. Zadanie to było o tyle wymagające, że cały czas spółka finansowana jest ze środków własnych.

Z początkiem roku rozszerzyliśmy ścisłe kierownictwo firmy i wystartowaliśmy z nowym zespołem który odpowiada ze komercjalizację i kontakty z klientami. Szybko okazało się, że to był bardzo dobry ruch, bo w połowie roku portfolio potencjalnych klientów na etapie zaawansowanych rozmów negocjacyjnych przekroczyło co do wartości kontraktów wielokrotnie obroty z poprzednich lat.

Ponieważ nie samą sprzedażą człowiek żyje w spółce technologicznej, kolejną naszą decyzją było wzmocnienie części technologiczno-projektowej. Z mojego punktu widzenia była ona nie mniej ważna, jak nie ważniejsza. Zapewnienie wsparcia dla sprzedaży od strony implementacji technologii i rozwiązań doszło w połowie roku do momentu krytycznego.

Uzupełniliśmy zespół zarówno o developerów, jak i osobę zarządzającą projektami i wdrożeniami. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, iż poszukiwaliśmy ludzi łączących ze sobą umiejętności programistyczne i wiedzę z zakresu budownictwa, dlatego uważam to za spory sukces w dobie wymagającego rynku pracowników branży technologicznej.

Cash is the King

Od samego początku finansowaliśmy spółkę z własnych środków oraz z bieżących przychodów. To co udało się nam zrealizować w tym roku to kontynuacja tej strategii.

Na początku roku podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu naszego portfolio o kolejny produktu którego sprzedaż wspiera znacząco naszą płynność finansową, a co za tym idzie możliwość rozwoju i finansowania wszystkich zaplanowanych działań organizacji.

Mając na uwadze fakt, iż w perspektywie długoterminowej ten model finansowania stanie się „hamulcowym” dla dynamicznego rozwoju w kolejnych latach, podjęliśmy również decyzję o pozyskaniu finansowania zewnętrznego. Najtrudniejszym było przekonać siebie samych, że jest to rozwiązanie, którego potrzebujemy, aby osiągnąć satysfakcjonujące nas skalowanie biznesu.

W drugiej połowie roku przygotowaliśmy długoterminową mapę drogową dla naszej technologii i spółki oraz pierwszy profesjonalny pitch deck Creoox, co pozwoliło nam rozpocząć rozmowy z pierwszymi potencjalnymi inwestorami. Wnioski z tych spotkań utwierdzają nas w przekonaniu, że to co robimy jest potrzebne i nieuniknione dla branży budowlanej. Napawa nas to sporym optymizmem przed nadchodzącym rokiem ale i kolejnymi latami.

Przeczytaj również Polski startup w Liechtensteinie. Włodzimierz Kurpiński opowiada o tworzeniu produktów z branży High-Tech (Creoox AG)

Plamy na przyszłość

Kluczem, który otworzy nam drzwi do dalszego, dynamicznego rozwoju będzie pozyskanie środków zewnętrznych i na tym chcemy się skupić, kontynuując jednocześnie dalszą pracę ze sprzedażą bezpośrednią. Jestem przekonany, że już w drugiej połowie roku powitamy na pokładzie nowego inwestora i będziemy mogli rozpocząć prace na automatyzacją HyperBIM oraz kampanią marketingową z prawdziwego zdarzenia, skalowalną na wszystkie rynki docelowe (Ameryka Północna, Skandynawia, wybrane kraje Europy Zachodniej, Polska, Rosja, Chiny, Japonia, Australia, EMA).

Podsumowanie

Mogę śmiało powiedzieć, że rok 2021 był dla nas rokiem „Wielkiej zmiany” i mimo to iż postawiliśmy sobie ambitne cele, udało się nam je zrealizować w całości.

Zrobiliśmy milowy krok w rozwoju firmy, ale również do osiągnięcia naszych długofalowych planów. Teraz czas na kolejny rok, kolejne wyzwania i dalszą akcelerację biznesu.

Chcemy w nadchodzącym roku uzyskać wzrost przychodu na poziomie minimum 300% w stosunku do roku 2021, zbudować solidne portfolio lojalnych klientów i wynieść naszą technologię HyperBIM na kolejny poziom zaawansowania.

Autor: Włodzimierz Kurpiński, business partner i CCO Creoox AG