Sprzedaż usług i treści w Internecie rozliczanych w abonamencie to nie tylko stabilność przychodów ale również szereg wyzwań. Ich specyfikę od podszewki znają twórcy Billin – platformy wspomagającej rozliczenia usług ciągłych.
Co zrobić by zwiększyć ilość abonentów i poprawić regularność wpłat? Jak zautomatyzować rozliczenia, aby koszty utrzymania pojedynczego abonenta były najniższe? Jak zorganizować sprzedaż, aby wraz ze wzrostem ilości abonentów i rozbudową oferty nadal kontrolować cash flow, sprzedaż i relacje z klientami? Na te pytania odpowiadają założyciele Billin – pierwszego w Polsce systemu do rozliczania usług abonamentowych dla sektora MSP.
Billin został stworzony z myślą o małych i średnich firmach, które udostępniają usługi lub treści internetowe po opłaceniu przez klientów abonamentu. System rozwiązuje m.in. problemy z księgowaniem wpłat, kontrolą faktur, zaległości, rozliczaniem ofert i promocji. Obsługa ręczna tych procesów jest czasochłonna, zwłaszcza przy zwiększającej się liczbie abonamentów i ciągłym rozbudowywaniu oferty. System dodatkowo automatyczne powiadamia o nowych fakturach, zaległościach, definiuje cenniki. Billin tworzy także raporty sprzedażowe i analizy, które skupiają informacje o tym, które produkty czy rozwiązania i usługi sprzedają się lepiej, a które gorzej – ułatwia podjęcie decyzji w którym kierunku warto rozwijać biznes.
– Uświadomiliśmy sobie, że w Polsce nie ma gotowych rozwiązań, które pomagałyby firmom z sektora MSP w prowadzeniu rozliczeń usług abonamentowych. Mam na myśli sprzedaż w modelu abonamentowym, automatyczne rozliczanie klientów, łatwe wprowadzanie nowych cenników i promocji, gromadzenie informacji o preferencjach klientów i komunikowanie się z nimi. Wiemy, że firmy zmuszone są budować rozwiązania wspierające ich działania biznesowe we własnym zakresie – mówi Tomasz Krzywania, współtwórca Billin.
Wieloletnie doświadczenia założycieli Billin zdobyte na rynku telekomunikacyjnym wskazują, że także w małych i średnich przedsiębiorstwach proces rozliczeń abonamentowych jest skomplikowany, długotrwały i kosztowny. – Wyzwania i problemy wynikają głównie ze złożoności naliczania abonamentów, która jest wielokrotnie większa niż w sprzedaży jednorazowej. Gdyby poszukać tutaj analogii, to tak jakby każdy sklep internetowy budował swoją autorską platformę sklepowo-magazynową od zera. Każdy przyzna, że byłoby to nieopłacalne i bezsensowne. Postanowiliśmy zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia kompletnego systemu rozliczeniowego dla firm internetowych sprzedających w abonamencie. Tak powstał Billin, dzięki któremu nasi klienci mogą rozwijać swój biznes nie tracąc czasu i pieniędzy na wyważanie otwartych drzwi – dodaje Sławomir Żak, współwłaściciel Billin.
System dostępny jest w modelu SaaS przez przeglądarkę www i API. Na początku listopada Billin udostępnił swoje rozwiązanie w wersji demonstracyjnej, dzięki czemu użytkownicy mogą zapoznać się funkcjonalnością i interfejsem. Wszystkie firmy sprzedające w modelu abonamentowym (sprzedaż ciągła), a zwłaszcza firmy sprzedające usługi w chmurze, są zaproszone do testowania systemu. Uczestnicy testów otrzymają preferencyjne warunki przy zakupie usługi w podziękowaniu za pomoc w doskonaleniu produktu i sugestie co do kierunku jego rozwoju.
źródło: informacja prasowa