Bird zadebiutował w Polsce w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Następnie wystartował także w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W Trójmieście jako pierwsi hulajnogi Bird będą mogli przetestować mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Do Gdyni jednoślady trafią na początku kwietnia. Rozszerzenie działalności o kolejne miasta jest kolejnym krokiem do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu w Polsce.
Aplikacja pomaga rozwiązać problem „ostatniej mili”, kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla. Bird oferuje przyjazną dla środowiska i wygodną alternatywę do jazdy samochodem.
Bird One z Kalifornii
Do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta będą modele Bird One, które zostały zaprojektowane w Kalifornii i charakteryzują się niezwykle długą żywotnością akumulatora oraz zasięgiem – aż do 50 km na jednym naładowaniu. Uaktualnione funkcje konstrukcyjne obejmują: zwiększoną gęstość ramy, reagujący układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Wyjątkowa efektywność ekologiczna Bird One jest wynikiem najnowocześniejszego projektowania i inżynierii produktów, certyfikatów bezpieczeństwa oraz rygorystycznych testów drogowych.
Wyliczanie zapotrzebowania
Firma Bird wdrożyła szereg strategii mających na celu zapewnienie odpowiedzialnego i zrównoważonego funkcjonowania w miastach, w których prowadzi działalność. Co istotne, aplikacja inteligentnie szacuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.