BlaBlaCar debiutuje w Brazylii

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

BlaBlaCar, platforma skupiająca największą na świecie społeczność użytkowników wspólnych przejazdów, ogłosiła debiut w Brazylii. To pierwszy kraj w Ameryce Południowej i drugi – po Meksyku – w Ameryce Łacińskiej, gdzie obecny jest serwis.

Podróżowanie samochodem w Brazylii jest zbyt drogie dla większości jego mieszkańców. W kraju tym obowiązują najwyższe na świecie opłaty drogowe, a galon benzyny (3,785 litra) kosztuje obecnie 18 procent średniego dziennego wynagrodzenia. Dzięki pojawieniu się tam BlaBlaCar, Brazylijczycy zyskują dostęp do niedrogich podróży między miastami i będą mogli lepiej wykorzystywać potencjał tkwiący w ponad 50 milionach zarejestrowanych tam samochodów.

Brazylijski zespół BlaBlaCar z siedzibą w Sao Paulo koncentruje się przede wszystkim na zbudowaniu brazylijskiej społeczności kierowców i pasażerów, którzy chcą dzielić się kosztami podróży na długich dystansach. – Liczymy na to, że wspólne przejazdy staną się w Brazylii naturalnym sposobem podróżowania między miastami dla 205 milionów mieszkańców tego kraju, z których wielu potrzebuje niedrogiego transportu. Międzynarodowy zespół BlaBlaCar ma już doświadczenie we wprowadzaniu wspólnych przejazdów na nowe rynki i szybkim budowaniu społeczności. Debiutując na brazylijskim rynku chcemy wykorzystać połączenie naszego globalnego know-how i wiedzą lokalnego zespołu – mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i COO BlaBlaCar.

Jesteśmy podekscytowani mogąc zaoferować Brazylijczykom szansę na sympatyczniejsze i – dzięki podziałowi kosztów – tańsze podróże długodystansowe – dodaje Ricardo Leite, Country Manager w Brazylii. – Brazylia to po Meksyku już drugi kraj w Ameryce Łacińskiej, w którym debiutujemy. Tym samym jesteśmy o krok bliżej do celu, który obraliśmy: udostępnienia użytecznej i przystępnej cenowo alternatywy dla tradycyjnego transportu na całym świecie. Społecznościowe wspólne przejazdy fenomenalnie przyjmują się w kolejnych krajach. Nie tylko zmieniają sposób korzystania z samochodów, ale także wywierają pozytywny wpływ na to, w jaki sposób odnosimy się do siebie nawzajem – dodaje Frédéric Mazzella, założyciel i CEO BlaBlaCar.

BlaBlaCar obecny jest w 20 krajach na całym świecie: działa w krajach Beneluksu, w Brazylii, Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Indiach, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Serbii, Turcji, na Ukrainie, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii. Serwis kojarzy osoby zainteresowane podróżą na dłuższym dystansie z prywatnymi kierowcami oferującymi wolne miejsca przy okazji swojego przejazdu na danej trasie. Zasadą serwisu jest dzielenie się przez kierowców kosztami przejazdu ze swoimi pasażerami.