W roku 2012 w mediach społecznościowych pojawiło się zaledwie 5 020 wypowiedzi o Black Friday, w roku 2016 już 75 105. W ciągu ostatnich 4 lat liczba wypowiedzi na ten temat w sieci wzrosła o 1396%. Największy skok (w stosunku do roku poprzedniego) został odnotowany w roku 2015 (+157%), natomiast najmniejszy w obecnym 2016 (+14%).
Wśród 5 najpopularniejszych sklepów znalazły się dwa sklepy wielkopowierzchniowe – Lidl i Tesco. Wykorzystały one czarny piątek do zrobienia kolejnej promocji dla swoich klientów, która – jak większość dużych obniżek w tych sklepach – wzbudziła duże zainteresowanie wśród ich klientów. W topowej piątce znalazły się także dwa sklepy odzieżowe – Zalando i H&M – oraz Empik.
Wszystkie pięć najbardziej poszukiwanych produktów związanych z Black Friday związane jest natomiast z technologiami. Najbardziej poszukiwanymi produktami okazały się konsole do gier – PlayStation i Xbox – gra Fifa17 oraz telefony Samsunga i Apple. Mimo iż technologii szukaliśmy najczęściej, żaden ze specjalistycznych sklepów je oferujących nie przebił się do czołowej 5 najczęściej dyskutowanych, co pokazuje, że ciągle brakuje zdecydowanego lidera Black Friday w tej kategorii.