Aby zapłacić za zakupy w sklepie internetowym za pomocą BLIKA, użytkownik musiał wygenerować w aplikacji mobilnej specjalny kod, a następnie dodać go do formularza zapłaty i dokonać w ten sposób autoryzacji transakcji. Teraz nie musi tego robić, jeśli jest klientem ING Banku Śląskiego i korzysta z aplikacji ING Business.
ING Business – co się zmieniło?
Po zakupie BLIKIEM klient może dodać sklep internetowy do zapamiętanych, dzięki czemu kolejna transakcja w tym samym sklepie nie będzie wymagać dodatkowej autoryzacji kodem. Wystarczy, że klient potwierdzi płatność w ING Business.
ING Bank Śląski zapewnia, że zmiana ta nie tylko skraca czas potrzebny na dokonanie płatności, ale też pozostaje bezpieczna. Do tego klienci mogą zarządzać zapamiętanymi sklepami i przeglądarkami w ustawieniach BLIKA w ING Business.
Dobry kwartał w wykonaniu BLIKA
W połowie listopada przedstawiciele BLIKA pochwalili się wynikami, jakie spółka osiągnęła w III kwartale tego roku. Użytkownicy systemu po raz pierwszy w jego historii zrealizowali w ciągu trzech miesięcy ponad 300 mln transakcji – to wzrost o 67 proc. rok do roku.
W tym czasie najdynamiczniej rosła też liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych. W tym okresie w systemie odnotowano aż 67,7 mln tego typu transakcji, z czego niemal jedną trzecią stanowiły płatności zbliżeniowe. Na koniec września br. z BLIKA aktywnie korzystało 12 mln użytkowników, którzy każdego dnia wykonywali nim średnio 3,5 mln operacji.