Użytkownicy urządzeń Apple będą mogli teraz kupować za pośrednictwem BLIKa aplikacje, gry, muzykę, filmy czy programy telewizyjne.Dodatkowo będą oni mogli tą metodą opłacać iCloud. BLIK o nowej funkcjonalności poinformował wczoraj w swoich kanałach social media.
BLIK na wzroście
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany naszych codziennych zachowań. Jak wiadomo branża e-commerce bardzo mocno się rozwinęła w ostatnim czasie, bo coraz częściej kupujemy przez internet. Jednocześnie chętniej sięgamy po możliwości płacenia bezgotówkowego. System płatności mobilnych BLIK również na tym skorzystał.
W sierpniu informowaliśmy o tym, że BLIK podsumował pierwsze półrocze 2020 roku. Jak się okazało początek roku był dla fintechu rekordowy. W pierwszym kwartale firma odnotowała 175,8 mln transakcji. Natomiast w drugim blisko 100 milionów transakcji. Jest to wynik lepszy niż za cały 2018 rok.
Wydajemy więcej?
W drugim kwartale 2020 roku użytkownicy BLIKA wykonywali 1070 transakcji dziennie, co daje 7,5 transakcji na sekundę. Wzrosła również średnia kwota przekazywana BLIKIEM. Z ostatnich danych wynika, że utrzymuje się ona na poziomie 135 złotych. Jest to 15 złotych więcej niż w pierwszym kwartale tego roku.
W rekordowy dzień transakcyjny w drugim kwartale tego roku odnotowano powyżej 100 300 transakcji. Łączna wartość wszystkich przelewów wykonanych BLIKIEM w drugim kwartale to 13,17 mld złotych (wzrost o 28 proc. w stosunku do pierwszego kwartału).
Coraz więcej miejsc, gdzie zapłacisz BLIKiem
BLIK w odpowiedzi na obostrzenia związane z pandemią koronawirusa i zalecany dystans społeczny zaczął dodawać nowe obszary, w których jego użytkownicy mogą płacić bezgotówkowo. I tak w maju BLIK rozpoczął współpracę z firmą kurierską GLS oraz z PKO Bankiem Polskim, który umożliwił płatności BLIKiem w swoim kantorze internetowym.
Uruchomienie możliwości płacenia BLIKiem dla użytkowników Apple to kolejny krok. Pandemia koronawirusa odmieniła naszą rzeczywistość na dobre. Mobilne i bezgotówkowe metody płatności stały się czymś naturalnym. Aby utrzymać wzrost BLIK musi być dostępny w jak największym obszarze i jak widać właśnie do tego dąży.