BLIK wchodzi w świat płatności odroczonych

Dodane: 22.09.2022

Informacja prasowa Informacja prasowa

BLIK wchodzi w świat płatności odroczonych

Udostępnij:

BLIK rozszerza swoje dotychczasowe portfolio usług, udostępniając płatności odroczone. Z usługi BLIK Płacę Później w ramach jej testów skorzystali już wybrani klienci Banku Millennium.

BLIK udostępnia usługę kup teraz, zapłać później

Płatności obsługują Przelewy24, a pierwszą siecią sklepów, która je akceptuje, jest MediaMarkt. Według szacunków Polskiego Standardu Płatności udział transakcji BLIK w płatnościach e-commerce – wynosi od 50% do 78%. Tym samym wyprzedza on w rankingu preferencji Polaków szybkie przelewy oraz karty.

– Płatności odroczone to jeden z naszych strategicznych projektów. Każdego dnia użytkownicy realizują już ponad 3 mln transakcji BLIKIEM. BLIK Płacę Później doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.

Płatności odroczone z kolei to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w handlu elektronicznym na całym świecie. Rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze sprawiają, że coraz więcej sprzedawców internetowych oferuje usługę BNPL swoich klientom. Usługa BLIK Płacę Później jest odpowiedzią na te potrzeby.

– Klienci Banku Millennium chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań. Płatności zbliżeniowe BLIK, które w ubiegłym roku udostępniliśmy jako pierwszy bank w Polsce, cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Teraz chcemy udostępnić im opcję, w której mogą łatwo przesunąć termin zapłaty za zakupy. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie pilotażu BLIK Płacę Później. Po przetestowaniu rozwiązania przez wybraną grupę klientów udostępnimy usługę dla wszystkich – mówi Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium oraz sekretarka Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.

– Płatności odroczone likwidują jedną z kluczowych barier e-commerce – konieczność zaangażowania środków finansowych przed fizycznym otrzymaniem produktu. Dlatego mają szczególnie duży potencjał w sklepach, w których mamy do czynienia z zakupami o nieco większych kwotach, np. tych z elektroniką. Cieszymy się, że MediaMarkt, czołowy przedstawiciel tej branży, zdecydował się jako pierwszy akceptować nasz sposób płatności – mówi Witold Litaszewski, dyrektor Departamentu Consumer Finance w Polskim Standardzie Płatności.