Bolt zwiększa bezpieczeństwo podróżnych. Umożliwi nagranie dźwięku podczas przejazdu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Bolt zwiększa bezpieczeństwo podróżnych. Umożliwi nagranie dźwięku podczas przejazdu

Udostępnij:

W następstwie ponad 10 milionowej inwestycji w bezpieczeństwo, Bolt uruchamia w Polsce rejestrowanie dźwięku podczas przejazdu taksówką, zamówioną przez aplikację Bolt. Rozwiązanie to ma wpłynąć pozytywnie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu w przejazdach z Bolt zarówno dla pasażerów jak i kierowców. Test nowego rozwiązania na początek obejmie cztery polskie miasta.

Bolt tylko w ubiegłym roku zainwestował ponad 10 milionów złotych w bezpieczeństwo, a teraz jako pierwszy na polskim rynku uruchamia testy rozwiązania, umożliwiającego nagranie telefonem dźwięku w samochodzie podczas przejazdu, którą następnie można udostępnić Zespołowi Wsparcia Bolt, jako załącznik do wiadomości ze zgłoszeniem. Dzięki temu nasz Zespół Wsparcia będzie mógł dokładniej weryfikować sprawy dotyczące bezpieczeństwa podczas przejazdów.

Jak działa nagrywanie dźwięku podczas przejazdu?

Dostęp do funkcji nagrywania dźwięku podczas przejazdu można uzyskać w panelu bezpieczeństwa, znajdującym się w aplikacji Bolt. Aby rozpocząć nagrywanie dźwięku, kierowca lub pasażer musi samodzielnie włączyć funkcję. Pasażer/pasażerka lub kierowca/ kierowczyni może rozpocząć nagrywanie za pośrednictwem aplikacji Bolt w dowolnym momencie podróży. Funkcja jest dostępna wyłącznie podczas trwającego przejazdu, a nagrywanie kończy się automatycznie po jego zakończeniu. Co ważne, druga strona nie jest informowana o rozpoczęciu nagrania.

Zaszyfrowane nagranie (bez możliwości odtworzenia przez użytkownika) jest następnie przechowywane na urządzeniu użytkownika przez 24 godziny. Po tym czasie jest ono automatycznie usuwane. Aby Bolt uzyskał dostęp do nagrania, nagrywający (pasażer lub kierowca) musi udostępnić je jako załącznik do zgłoszenia wysłanego do Zespołu Wsparcia. Funkcja nagrywania dźwięku podczas przejazdu może być aktywowana wyłącznie w czasie trwania przejazdu z aplikacją Bolt.

– W Bolt bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, a funkcja nagrywania dźwięku podczas przejazdu dołącza do obszernego zestawu naszych narzędzi bezpieczeństwa w aplikacji, z którego mogą korzystać kierowcy oraz pasażerowie, jeśli kiedykolwiek poczują się niekomfortowo podczas przejazdu. Rozwijanie nowych produktów i funkcji stanowi część naszych inwestycji w bezpieczeństwo, które obejmują również nasz specjalnie przeszkolony zespół ds. Bezpieczeństwa. Nie ustajemy w działaniach aby ulepszać ekosystem bezpieczeństwa aplikacji Bolt, i oferować użytkownikom najwyższą jakość usług – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce. 

Funkcja ta zostanie uruchomiona na test w czterech miastach: w Krakowie, Lubinie, Olsztynie i Opolu. Użytkownicy w tych miastach otrzymają informację w aplikacji, zawierającą szczegóły nt. wprowadzenia i działania nowej funkcji. Aby mieć dostęp do funkcji, użytkownicy powinni zaktualizować aplikację do najnowszej wersji.

Rozwiązania bezpieczeństwa Bolt

Nowe rozwiązanie to kolejne działanie, jakie Bolt podejmuje w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa w przejazdach. Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorujemy również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Od wiosny 2022 roku Bolt regularnie współpracuje z fundacją Feminoteka, która wsparła m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców. Od czerwca 2022 roku weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym – funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu w naszej aplikacji.

Ponadto Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 27 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce.