Booksy wprowadza Tap to Pay w Europie

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Booksy wprowadza Tap to Pay w Europie

Udostępnij:

Booksy ogłosiło dziś strategiczną ekspansję swojej funkcji Tap to Pay na rynek europejski. Polska, Francja i Wielka Brytania jako pierwsze kraje będą mogły korzystać z tej technologii.

Wkrótce dołączą do nich Hiszpania i Irlandia. Funkcja Tap to Pay umożliwia firmom korzystającym z Booksy przyjmowanie płatności zbliżeniowych bezpośrednio na smartfonie, eliminując potrzebę posiadania tradycyjnego terminala płatniczego.

To krok naprzód dla mikro i małych przedsiębiorców, w tym szczególnie tych mobilnych, oferując im błyskawiczne i bezpieczne transakcje. Booksy jest pierwszą firmą w sektorze beauty & wellness w Europie, która udostępnia Tap to Pay, bazując na sukcesie tej funkcji w Stanach Zjednoczonych, gdzie już ponad 20% biznesów subskrybujących Booksy aktywnie z niej korzysta.

– Rzadko zdarza się, żeby nowy produkt płatniczy budził tak pozytywne emocje po obu stronach transakcji. To jest ten rodzaj magii produktu, który już raz uzyskaliśmy, ułatwiając proces rezerwacji oraz zarządzania kalendarzem u naszych usługodawców. Klienci nie dowierzają, że to zadziała, przedsiębiorcy doceniają fakt, że mogą pozbyć się dodatkowego urządzenia i wygodnie przyjmować płatności telefonem, który już stał się dla nich podstawowym narzędziem pracy z aplikacją Booksy. Mamy doskonałe doświadczenia z tym produktem ze Stanów, gdzie korzysta z niego ponad 20% biznesów subskrybujących Booksy oraz setki tysięcy klientów. Teraz chcemy to powtórzyć w Europie – komentuje Piotr Posadzy, Head of Product (Financial Services) w Booksy.

Polacy chcą płacić szybko, wygodnie i zbliżeniowo

Badania przeprowadzone przez Booksy pokazują, że Polacy oczekują od branży beauty & wellness większej dostępności nowoczesnych metod płatności. Aż 77% osób korzystających z usług w tym sektorze deklaruje, że najchętniej płaci bezgotówkowo, a tylko 18% najczęściej wybiera gotówkę jako preferowaną metodę rozliczenia. Płatności zbliżeniowe (kartą lub za pomocą telefonu) są najczęściej wybieranymi formami płacenia, cenionymi za szybkość (60%), bezpieczeństwo (57%) i łatwość obsługi (55%). 43% respondentów uważa, że branża beauty & wellness pozostaje w tyle za innymi sektorami pod względem nowoczesności rozwiązań płatniczych, a to odczucie szczególnie wyraźne jest wśród młodszych klientów. Aż 63% badanych chętnie skorzystałoby z innowacyjnych form płatności, gdyby były one szerzej dostępne. Wprowadzenie Tap to Pay w aplikacji Booksy Biz to odpowiedź na oczekiwania klientów i kolejny krok w stronę ułatwienia codziennego prowadzenia biznesu oraz rozwoju płatności mobilnych w Polsce i Europie. Z punktu widzenia właścicieli biznesu eliminuje koszty związane z zakupem dodatkowego sprzętu i przyspiesza proces przyjmowania płatności, co jest szczególnie korzystne dla mobilnych usługodawców, takich jak fryzjerzy, kosmetyczki czy masażyści. Dzięki Tap to Pay każdy usługodawca, który ma smartfon, może przyjmować płatności zbliżeniowe bez żadnych barier i obsłużyć całą ścieżkę klienta w jednej aplikacji, oferując swoim klientom zintegrowane doświadczenie – od rezerwacji usługi aż po płatność mobilną. Transakcje realizowane za pomocą Tap to Pay są szyfrowane, co zapewnia bezpieczeństwo zarówno dla usługodawcy, jak i klienta. Dane kart nie są przechowywane na urządzeniu.

– Tap to Pay to najbardziej innowacyjne płatności. Telefon w sekundę zamienia się w terminal, który zawsze możemy mieć przy sobie. Z Tap to Pay oszczędzam czas i pieniądze, bo nie ponoszę opłat za samo posiadanie terminala. Każdy właściciel salonu, który chce prowadzić nowoczesny biznes, powinien to mieć. Gotówka wychodzi z obiegu, młode pokolenia chcą płacić nowocześnie i musimy być na to przygotowani – komentuje Piotr Adaszkiewicz, fryzjer oraz założyciel CutCut Hair Gravity & CutCut Academy i użytkownik aplikacji Booksy Biz.

Tap to Pay korzysta z technologii NFC (Near Field Communication), wbudowanej w większości smartfonów. Funkcja jest zintegrowana z aplikacją Booksy Biz i dostępna dla jej użytkowników niemal od ręki.

Czytaj także: