Booksy zostało wyróżnione przez Andreessen Horowitz w zestawieniu Marketplace100

Dodane: 21.04.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Już po raz trzeci Andreessen Horowitz opublikował Marketplace 100 – ranking największych startupów działających na rynku konsumenckim. Booksy uplasowało się w tym roku na 51. pozycji.

Booksy pojawiło się na początku drugiej połowy stawki w kategorii Beauty. Przed aplikacją Stefana Batorego w tej samej dziedzinie znalazł się Styleseat (miejsce 10) i brytyjska Fresha (miejsce 43). Za Booksy w rankingu załapał się jeszcze irlandzki Vagaro (miejsce 73) oraz Soothe (miejsce 87).

Według twórców zestawienia najważniejsze wnioski z trzeciej edycji rankingu Marketplace 100 to:

  • Powstało 37 nowych marketplace’ów, czyli o 48% więcej niż w zeszłym roku.
  • Aplikacja do robienia zakupów na żywo Whatnot (odsprzedaż przedmiotów kolekcjonerskich) odnotowała największy skok na liście w ujęciu rocznym, awansując o 73 miejsca (z 99) na pozycję 26. Whatnot już drugi rok z rzędu jest najszybciej rozwijającą się firmą w rankingu Marketplace 100.
  • Najwięcej nowych graczy pojawiło się w kategoriach Ticketing, Food & Beverage oraz Education, co było wynikiem „pocovidowegoo odbicia”, kiedy to konsumenci przyzwyczaili się do nowej normalności. Wprowadzenie szczepionek było ściśle powiązane z poprawą sytuacji w takich kategoriach, jak opieka nad dziećmi i sprzedaż biletów.
  • W przypadku niektórych kategorii kwarantanna spowodowała jednak powstanie trwałych nawyków. W szczególności w kategoriach Gry i Zakupy/Kolekcje odnotowano stały wzrost, wykraczający poza poprzednie poziomy odniesienia sprzed kwarantanny.
  • W 2021 r. wyłoniły się cztery kategorie, które należy obserwować: sprzedaż biletów i doświadczenia, zakupy i handel, gry oraz rozwijający się świat marketplace’ów web3.