Brainly bardziej popularne niż Ściąga.pl. Dużym zainteresowaniem cieszą się też e-dzienniki

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

brainly

Udostępnij:

Badania Gemius/PBI wskazują, że w październiku spore wzrosty odnotowały Brainly i Sciaga.pl. Na tej ostatniej platformie 3,14 mln internautów wygenerowało 12,8 mln odsłon, co pozwoliło Ściąga.pl zająć drugie miejsce w zestawieniu najchętniej odwiedzanych stron edukacyjnych. Jak wypadło Brainly?

Lepiej. Platformę edukacyjną odwiedziło 4,31 mln internautów, którzy wyświetlili platformę 39,73 mln razy. To nie pierwszy sukces Brainly.

We wrześniu tego roku platforma edukacyjna Brainly pozyskała 30 milionów dolarów. Łącznie fundusze pozyskane przez Brainly do tamtej pory to 68,5 miliona dolarów. Środki miały zostać przeznaczone na rozwój nowej wersji platformy. W większości za dofinansowanie odpowiedzialny jest obecny inwestora – Naspers.

Nagrody dla Brainly

W ubiegłym roku koncern Naspers nagrodził przedsiębiorców i firmy z całego świata podczas Global Summit Naspers w Nowym Delhi w Indiach. Najważniejsze wyróżnienie – Founder Award trafiło w ręce współzałożyciela Brainly – Michała Borkowskiego.

W ubiegłym roku w Warszawie ogłoszono także wyniki konkursu Central European Startup Awards 2018. Do międzynarodowej rywalizacji stanęły najlepsze startupy wyłonione w konkursach krajowych. Polskę reprezentowało aż 14 z nich. Brainly został ponownie nagrodzony, ponieważ otrzymał tytuł startupu roku.

Jak wyglądają osiągnięcia pozostałych platform edukacyjnych?

Według statystyk z października tego roku, Wikipedię odwiedziło 14,57 mln polskich internautów (to 51,91% wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju), generując tym samym 232,15 mln odsłon. Natomiast serwis Wiktionary.org odnotował 2,76 mln odwiedzających i 5,49 mln odsłon.

Tłumacz Google pod domeną translate.google.pl zanotował 3,26 mln użytkowników i 21 mln odsłon, a translate.google.com 1,5 mln użytkowników i 5,57 mln odsłon. Polski tłumacz internetowy Bab.la odwiedziło 2,1mln osób i zrobiło 12,15 mln odsłon. Natomiast Sciaga.pl miała 3,14 mln gości, którzy wygenerowali 12,8 mln odsłon. Na Bryk.pl 2,02 mln odwiedzających wyświetliło serwis 9,03 mln razy.

Librus I Vulcan przodują

Największą liczbę odsłon zanotowały platformy, które udostępniają szkołom elektroniczne dzienniki. Librus.pl miał 3,02 mln użytkowników i 590,21 mln odsłon. Natomiast Vulcan.net.pl – 2,47 mln użytkowników i 262,34 mln odsłon. W pierwszym z tych serwisów odwiedzający wykonał średnio 195,7 odsłon, a w drugim – 106,1. Dla Wikipedii wskaźnik ten wyniósł 15,9. W żadnej z pozostałych witryn nie przekroczył 10.