– Oczywiście nie spełnimy tego żądania. Usunięcie takich treści z naszej Bazy Wiedzy byłoby sprzeczne z naszą misją i naruszyłoby zaufanie naszych użytkowników, którzy polegają na platformie, jako źródle sprawdzonych informacji i materiałów do nauki. Po inwazji Rosji na Ukrainę postanowiliśmy zwiększyć widoczność odpowiedzi związanych z tą wojną na naszej platformie, zapewniając lepszy dostęp do nieocenzurowanych informacji o konflikcie, jego kontekście historycznym i trwającej reakcji międzynarodowej. Ponadto, od początku marca Brainly wyłączyło wszystkie reklamy i płatności na Znanija – mówi Kuba Piwnik, dyrektor ds. komunikacji w Brainly.
Dodaje, że dziesiątki milionów użytkowników Znanija zobaczyło wiadomość firmy odsyłającą do odpowiedzi na pytanie o wojnę w Ukrainie, a prawie milion tę odpowiedź przeczytało. Zespół Znanija nadal zapewni użytkownikom ukraińsko- i rosyjskojęzycznym dostęp do platformy z miejsc, z których będzie to możliwe.