Brand24 idzie na giełdę w 2018 roku. Startup jest wyceniany na 60 milionów złotych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

W połowie sierpnia Michał Sadowski, CEO Brand24, zapowiedział, że planuje debiut giełdowy. Jego spółka jest coraz bliżej osiągnięcia tego celu i chce ruszyć z emisją akcji na początku 2018 roku.

Na zdjęciu: Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24 SA | Zdjęcie dzięki uprzejmości infoShare

Wycena na poziomie 60 mln złotych

– Nareszcie mogę się z Wami podzielić wydarzeniem, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Brand24 pozyskał właśnie 3.5 mln zł, przy wycenie spółki 60 mln zł. To element transakcji, której zwieńczeniem będzie nasz debiut na Giełdzie już na początku 2018 roku – napisał na Facebooku dyrektor generalny Brand24 Michał Sadowski.  

Spółka z Wrocławia już od jakiegoś czasu myśli o pierwszej ofercie publicznej, ale dopiero teraz poznaliśmy szczegóły jej giełdowego debiutu. Wiadomo, że akcje startupu mają być sprzedawane po 31,76 zł za jednostkę i będzie można je nabyć za pośrednictwem alternatywnego rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych. Pozyskany w ten sposób kapitał przyśpieszy rozwój startupu oraz pomoże pozyskać nowych klientów.

Nowi klienci

– Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie – rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów. Efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu Brand24, chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tysięcy aktywnych klientów – wyjaśnia Michał Sadowski, cytowany przez serwis Antyweb.

Przy tej okazji dyrektor generalny Brand24 wspomniał, że runda ta zbiega się z jednym z najlepszych miesięcy w historii jego firmy. Okazuje się bowiem, że w październiku spółka pozyskała 90 nowych klientów i szybciej niż przedsiębiorca zakładał przekroczyła próg 2 tysięcy użytkowników platformy do monitorowania treści w sieci. Dodał, że na pierwszy tysiąc klientów jego zespół pracował 4 lata, wykręcenie drugiego tysiąca zajęło mu już tylko 19 miesięcy i zapowiedział, że zamknięcie trzeciego nastąpi w przyszłym roku.

Brand24 i LiveChat

Brand24 już od jakiegoś czasu planuje debiut na giełdzie. – Chcemy iść tropem LiveChat’a, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego – powiedział w połowie sierpnia Michał Sadowski, tym samym zapowiadając debiut spółki na NewConnect.

Przypomnijmy, że właściciele LiveChata od początku 2016 roku są akcjonariuszami Brand24. Nabyli oni 11,5% akcji spółki, a Mariusz Ciepły (CEO LiveChata) dołączył wtedy do Rady Nadzorczej Brand24 SA. Teraz wiem, że spółka planuje przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną w 2018 roku i że dzięki pieniądzom pozyskanym w ten sposób zwiększy tempo rozwoju.