Brand24 rusza z monitoringiem Twitcha

brand24 rusza z monitoringiem twitcha
Udostępnij:
Brand24 rusza z monitoringiemTwitch.tv. Według Michała Sadowskiego to naturalny kierunek rozwoju jego firmy.

Twitch.tv to platforma należąca do Amazona, która udostępnia wideo na żywo. Serwis jest przeznaczony głównie do transmisji gier komputerowych oraz rozgrywek sportu elektronicznego.

W II kwartale tego roku użytkownicy Twitcha oglądali streamingi z gier przez 2,72 mld godzin. To daje serwisowi udział w całym rynku na poziomie 72,2%.

Monitorowanie Twitcha do tej pory było dość trudne, bo standardowe narzędzia nie spełniały swojej funkcji.

Dlaczego akurat Twitch?

- Ponad 2 miliony transmisji live dziennie stanowiło doskonały motywator do włączenia tego typu medium do źródeł monitorowanych przez Brand24. Ponadto Twitch był wysoko na liście potrzeb naszych aktywnych klientów, a zatem krok wydał nam się naturalny. Główne zastosowanie to dostęp do dodatkowych metryk pomocnych w ocenie efektów działań marketingowych Twojej marki lub marek konkurencyjnych.

Sadowski dodaje, że Twitch to także narzędzie influencer marketingu - pozwalające wychwycić najbardziej wpływowe profile. Ponadto cały Twitch jest też skarbnicą wiedzy konsumenckiej i w połączeniu z YouTube zdaje się być najbogatszą skarbnicą wiedzy na temat produktów, czy marek z segmentu gier (i nie tylko).

Kiedy powróci Facebook?

- Nadal czekamy na ocenę dokumentacji, jaką podesłaliśmy Facebookowi. Przypominamy się uprzejmie raz w tygodniu. Dostajemy odpowiedzi, że nadal przetwarzają dokumentację od nas i odpowiedź będzie „wkrótce". Niestety nie mamy bardziej namacalnego terminu pełnej odpowiedzi — dodaje Sadowski.

Czekając na odzew Facebooka, Brand24 rozszerza obszar monitoringu o kolejne firmy. Na przykład, monitoring Tik Toka jest już aktywny domyślnie na wszystkich kontach klientów polskiej spółki. Aktualnie trwają prace z wybranymi markami nad pierwszymi przypadkami użycia i budowania relacji z klientami w oparciu o Tik Toka.

Wyniki Brand24

Brand24 w trzecim kwartale 2019 roku miała 4,3 mln zł przychodów ze sprzedaży. To 34% więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. Był to pierwszy kwartał od jej debiutu na giełdzie w styczniu 2018, który zamknęła z niewielkim zyskiem netto (0,05 mln zł).

Na zdjęciu: Michał Sadowski