Branża eventowa w dobie koronawirusa. Jak rozszerzyć działalność?

Dodane:

Julia Pucek Julia Pucek

Branża eventowa w dobie koronawirusa. Jak rozszerzyć działalność?

Udostępnij:

Jak wiadomo obecna sytuacja drastycznie wpłynęła i zahamowała rozwój naszej gospodarki. Większość przedsiębiorców była zmuszona zawiesić swoją działalność ze względu na rządowe obostrzenia, a także brak możliwości dalszego działania.

Branża eventowa jako jedna z pierwszych odczuła skutki nadchodzącej pandemii. Klienci niepewni rozwoju sytuacji, rezygnowali z planowanych wcześniej eventów i nie zlecali agencjom nowych zamówień.

Każdy orze, jak może

W obecnej sytuacji wszyscy musieliśmy stanąć na wysokości zadania i dostosować się do nowych okoliczności. Nie wiąże się to wyłącznie z ograniczeniem wyjść z domu do absolutnego minimum, ale także przejście na tryb zdalny w każdej możliwej kwestii.

Jak radzi sobie branża eventowa?

Oczywiście, ciężko zorganizować event w standardowej formie w okresie, kiedy zakazano zgromadzeń i wyjść z domu. Tak samo, jak w przypadku branży szkoleniowej, spotkań towarzyskich, treningów, czy zajęć edukacyjnych – wszystko przeniosło się do świata wirtualnego. Z tego względu obecna sytuacja zmusza nasze społeczeństwo do stosowania innowacyjnych rozwiązań, głównie związanych z technologią.

Jest to zdecydowanie najlepszy moment, żeby zrobić coś, na co nigdy nie miało się czasu – planować, dopracować i promować. Chwila oddechu może być straszną zmorą dla większości firm lub wręcz przeciwnie – nadać im trochę świeżości. W tym czasie agencje eventowe mogą:

  • rozszerzyć działalność swoich usług,
  • skupić się na swoich mediach społecznościowych,
  • dopracować swoją ofertę i stronę internetową,
  • stworzyć nowe koncepcje eventowe,
  • zaplanować przyszłą promocję,
  • wykorzystać najnowsze technologie i zaproponować innowacyjne rozwiązania,
  • zbudować bazę klientów.

W jaki sposób można rozszerzyć działalność?

Imprezy to nie wszystko! W naszej agencji eventowej świadczymy kompleksową obsługę klienta, dlatego w ostatnim czasie zapewniliśmy jednemu z nich wsparcie personelu medycznego dokonującego pomiaru temperatur wszystkim pracownikom, a także innym osobom wchodzącym do budynku.

Czas płynie dalej, pomimo że my siedzimy w miejscu, dlatego należy również pamiętać o celebrowaniu świąt, także tych nietypowych. Warto zaproponować pracodawcom sposób, w jaki mogą wykorzystać obecną sytuację i uczcić daną okazję. W Cyrek Events stworzyliśmy kalendarz eventowy dla firm. Oprócz tego warto zająć się również całym procesem produkcji materiałów promocyjno-reklamowych i gadżetów. Obrandowane produkty z dostawą do domu dla pracowników także wchodzą w grę!

Eventy to nie tylko sama zabawa, stoiska, konkursy i gadżety, ale także różnego rodzaju speeche, czy to motywacyjne, merytoryczne, czy szkoleniowe, które mogą się odbyć w formie webinaru. Warto przypomnieć pracodawcy, że to najlepszy moment, aby zadbać o rozwój pracownika w okresie, kiedy nuda szczególnie doskwiera, a jego motywacja spada. Dobra agencja eventowa może się wszystkim zająć – od przedstawienia propozycji mówców i trenerów, przez koordynację przygotowań i zapewnienie odpowiedniej platformy, aż po wysłanie uczestnikom najważniejszych treści przedstawionych podczas webinaru.

Obecna sytuacja wymaga nietypowych rozwiązań, dlatego wielu pracodawców zwraca się do agencji eventowych, które mogłyby coś zaproponować.

Czy trzeba rezygnować z integracji w momencie, kiedy jesteśmy zmuszeni zostać w domu? Oczywiście, że nie! Jest to wręcz idealny moment, aby popracować nad team buildingiem i zaserwować pracownikom trochę rozrywki. Pracodawcy powinni zadbać o wzajemną komunikację i organizację różnego rodzaju rozwiązań, aby zachować tzw. team spirit. Z tego względu agencje eventowe szukają dość nietypowych środków, które mogą zaoferować swoim klientom.

Organizowanie warsztatów jest najpopularniejszą formą działań team buildingowych. Może wspólne budowanie maszyny Goldberga nie będzie dobry pomysłem przy integracji na odległość, ale warsztaty kulinarne, czy barmańskie mogą być ciekawą opcją; w końcu, kto nie chciałby na chwilę wejść w rolę Masterchefa i otrzymać gotowe zestawy produktów niczym z tajemniczej skrzynki prosto pod same drzwi? Takie warsztaty mogą być prowadzone we własnym gronie lub pod okiem szefa kuchni. Wzbogacenie wieczoru o drinki przygotowane podczas warsztatów barmańskich sprawią, że większość na chwile zapomni o zamkniętych pubach i lokalach gastronomicznych.

Na dodatek #zostańwdomu niewątpliwie wpływa na rozwój technologiczny – dedykowane gry pozwalają na opracowanie i dostosowanie aplikacji od podstaw do potrzeb i preferencji naszych klientów. Współpracujemy z firmami teambuildingowymi, które oferują również autorskie scenariusze atrakcji eventowych i digitalowych. Oprócz tego, proponujemy także gotowe rozwiązania, jakimi są różne platformy internetowe, gdzie mamy możliwość stworzenia własnego quizu lub zagrania w grupową grę online. Zrobienie ogólnego researchu i zebranie wszystkich pomysłów w całość pozwoliło nam na przygotowanie oferty z różnymi rozwiązaniami online i zaprezentowanie jej stałym klientom.

Innym rozwiązaniem jest wprowadzenie eventów w świat digital; przygotowanie dedykowanej platformy, wirtualny spacer, streaming, czy webinary, np. w celu zorganizowania konferencji lub targów ze stoiskami wystawców i możliwością chatu lub rozmowy online. Warto wziąć udział w przetargach organizowanych przez firmy, czy instytucje, które szukają takich rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi online.

Event marketing to także promocja i tworzenie spójnej wizji firmy. Z tego względu warto zadbać o wsparcie marketingowe i digitalowe poprzez:

  • tworzenie stron internetowych dla firm,
  • dedykowane aplikacje internetowe i animacje,
  • pozycjonowanie strony www,
  • Google AdWords,
  • marketing społecznościowy,
  • copywriting.

Może ten czas to okazja dla nas, żeby zwolnić i skupić się na rzeczach, na które nigdy nie było czasu, jak social media, public relations, CSR, czy nowa strona internetowa? Otwarcie się na nowe możliwości może nadać świeży kierunek rozwoju przedsiębiorstwa.

Autor: Julia Pucek, Junior Event Manager w Cyrek Events