Branża turystyczna zdominowała 3 edycję konkursu API Mashup

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

3 runda API Mashup w trakcie 2 miesięcy zebrała 46 projekty, spośród których zostali wybrani zwycięzcy:

3 runda API Mashup w trakcie 2 miesięcy zebrała 46 projekty, spośród których zostali wybrani zwycięzcy:

  • I miejsce – Tripomaticnarzędzie do planowania podróży. Aplikacja poleca atrakcje warte zobaczenia w ponad 300 miejscach na całym świecie. Możemy wybrać czym jesteśmy zainteresowani i dodać do naszego plany podróży. Celem twórców aplikacji jest umożliwienie szybkiego zaplanowania swoich wakacji w mniej niż 15 minut.- Wzieliśmy udział w konkursie i mocno wierzymy w wartość otwartego API w Tripomatic. Na dziś dzień pracujemy również nad własnym API, które będzie dostępne dla wszystkich w najbliższym czasie – dodaje założyciel Tripomatic, Barbora Nevosadova.
  • II miejsce – Zalikesystem, który pomaga firmom motywować swoich klientów do dzielenia się wrażeniami o produktach i usługach z których korzystają. – Bardzo dobre rozwiązanie dla marketingu w social mediach. Podoba mi się prostota rozwiązania … Widać, że całość ma solidny fundament.– komentuje Gillian Muessig, założycielka SEOMoz i członkini jury.
  • III miejsce – Skypickerwyszukiwarka tanich połączeń lotniczych w Europe, gdzie można znaleźć absolutnie najniższe opłaty za przelot. – Mamy najbardziej rozbudowaną bazę danych połączeń lotniczych. Dzięki temu nasi użytkownicy mogą korzystać z natychmiastowego wyszukiwania i otrzymać kompletne informacje. – zdradza założyciel Oliver DlouhyPodobne projekty pojawiały się w sieci od dłuższego czasu ale ten zdecydowanie wyróżnia się spośród nich – mówi Martin Bryant, redaktor w TheNextWeb i członek jury.

W skład jury wchodzą między innymi Esther Dyson, znany anioł inwestycji, Jon Bradford z Londyńskiego akceleratora Springboard, oraz inwestorzy z Polski: Piotr Debek, Bartłomiej Gola i Wojciech Przyłęcki. Do stałego partnera Google, dołączyli również członkowie GTUG, społeczności programistów skupionych wokół technologii Google. – Do konkursu zgłoszono bardzo ciekawe pomysły. Google API było wykorzystyane w wielu zaskakujących mashupach w połączeniu z innymi API, które również zasługują na uwagę programistów. – komentuje Dan Franc, koodrynator GUG.cz i międzynarodowy konsultant dla GTUG. – Konkurs wyłonił wiele błyskotliwych i ciekawych pomysłów. Wiele z nich pokazywało jak szalone, śmieszne lub niesamowite rzeczy można osiągnąć łącząc ze sobą różne API. To było bardzo ciekawe doświadczenie móc zobaczyć tak wiele pomysłów i ich realizacje, ułatwiające nasze codzienne życie. – pisze Gillian Muessig z SEOMoz.

Google, Facebook i Twitter API cały czas najpopularniejsze. Najczęściej wykorzystywanym API wśród zgłoszonych mashupów są Google Maps (13), tuż za nimi Facebook Graph API (12), Twitter (10) oraz YouTube (8). API dostarczane przez Google było używane w co drugim zgłoszonym projekcie. Osoby pracujące nad projektami są bardzo często mocno zaangażowane w ich rozwój – prawie połowa twórców pracuje nad projektem na cały etat, a kolejne 18 zespołów poświęca na nie conajmniej 10 godzin tygodniowo. Dwie trzecie projektów poszukuje mentorów lub inwestycji. Zgłoszenia docierały do nas z całego świata, najwięcej z krajów europejskich – Wielka Brytania, Niemcy, centralna Europa i Rosia.

Konkurencja znów była silna. Naszym kolejnym krokiem jest pomoc projektom w pozyskaniu mentórów, porady biznesowej, kolejnych osób do zespołów lub finansowania. Wszystko po to żeby zwiększyć szanse projektów na sukces i stworzenie w się wartościowego produktu -podsumowuje organizator konkursu Pavel Curda. Kolejna edycja konkursu odbędzie się jeszcze w tym roku. Poszukujemy nowych partnerów – mentorów, dostawców API, aniołów inwestycji, inkubatorów, technicznych uniwersytetów, …

Więcej aktualności o naszych planach znajdziecie na Twitterze – @APImashups

źródło: informacja prasowa