Browar Jastrzębie rekordzistą polskiego equity crowdfundingu

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Jastrzębska firma zebrała prawie 4 mln zł i zgromadziła ponad 4300 akcjonariuszy. To absolutny rekord w historii polskiego equity crowdfundingu i potwierdzenie dużego potencjału przedsiębiorstwa, które cały czas rośnie w siłę.

Browar ma duże szanse zostać trzecim producentem piwa na warszawskiej giełdzie i dołączyć do czołówki polskich firm warzących piwa kraftowe. Stworzenie w tak krótkim czasie silnej pozycji na rynku to dopiero początek inwestycji i rozwoju.

Fundusze na rozwój zbierane były za pośrednictwem platformy finansowania udziałowego Beesfund. Cel akcji to zdobycie dodatkowego kapitału, który pozwoli wybudować energooszczędny browar, mogący wytworzyć milion litrów piwa rocznie. Firma chce stworzyć park maszynowy i rozwinąć sieć sprzedaży.

– Rekordowa emisja Browaru Jastrzębie to dowód, że equity crowdfunding działa w Polsce i pozwala zebrać kilkumilionowe kwoty na rozwój biznesu. Warto również podkreślić, że są to akcje kupione przez ponad 4000 osób. Jeżeli zdamy sobie sprawę, że niektóre emisje na głównym parkiecie mają mniej inwestorów, to ta świadomość dopełnia miary sukcesu. Rynek kapitałowy powinien spojrzeć z nadzieją na platformę Beesfund. Jestem przekonany, że właśnie stąd przyjdzie fala nowych emitentów i nowych inwestorów. To już 35 emisja przez nas przeprowadzona, możemy śmiało powiedzieć, w Polsce zagościło największe, działające źródło kapitału. Społeczność – podsumował kampanię Arkadiusz Regiec, prezes Beesfund.

W związku z tragiczną śmiercią śp. Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, który został ugodzony nożem podczas 27. Finału WOŚP, użytkownicy Facebooka zorganizowali zbiórkę pieniędzy i apelowali o zapełnianie „ostatniej puszki Pana Prezydenta dla WOŚP”. Początkowym celem było zebranie 1000 złotych, jednak hojność internautów przerosła najśmielsze oczekiwania. Ostatecznie udało się zebrać aż 15 990 041 zł! W zbiórce udział wzięło 264 tys. darczyńców.