Brytyjski SumUp przejmuje polską platformę e-commerce Shoplo

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Udostępnij:

Londyński fintech SumUp, który umożliwia małym firmom dokonywanie płatności kartą za pośrednictwem urządzeń mobilnych, właśnie przejął polską platformę e-commerce Shoplo.

– Od dziś Shoplo i SumUp służy przedsiębiorcom na całym świecie by łączyć online z offline. Od dziś Shoplo i SumUp to ponad 1300 osób z ponad 50 krajów rozsianych po całym świecie działając na ponad 30 rynkach – napisał na swoim profilu Patryk Pawlikowski, CEO & Founder w Shoplo.

– Z SumUp znamy się długo, praktycznie od 2013 roku. Ostatnio spędziliśmy trochę czasu wspólnie, aby upewnić się że mamy podobne postrzeganie biznesu, ale także budowania organizacji. Z perspektywy Shoplo szykujemy się na potężny wzrost. Nowe obszary i produkty. Merchanci już za chwile otrzymają narzędzia, które pomogą im działać w online i offline. Z perspektywy pracowników, każdy otrzymał ogromne możliwości dołączenia do jednej z najszybciej rosnących firm. Skupiamy się teraz na dostarczeniu jak najlepszego experience dla naszych wspólnych klientów w jednym narzędziu oraz na wsparciu tych, którzy w online jeszcze nie sprzedają – tłumaczy Patryk Pawlikowski.

Technologia Shoplo pomoże sprzedawcom SumUp stworzyć lepiej wyglądające witryny sklepowe. – Przejęcie warszawskiej firmy Shoplo, składającej się z 30 pracowników, dostarczy firmie SumUp szablon oraz technologię do rozszerzenia obszaru e-commerce w swojej działalności. Umożliwi to zaoferowanie skalowalnego rozwiązania, które pozwoli sprzedawcom łatwo tworzyć własne sklepy internetowe i sprzedaż na wielu platformach e-commerce za pomocą zaledwie kilku kliknięć – komentuje Marc-Alexander Christ, współzałożyciel SumUp.

Warunki umowy nie są ujawnione. Przejęcie polskiego startupu to nie jedyne inwestycje angielskiego fintechu. Ostatnio zainwestował również w duńską firmę Debitoor, która stworzyła platformę oprogramowania fakturowego, pierwotnie założoną dla freelancerów, a która zostanie teraz włączona do oferty dla użytkowników SumUp.

Inwestycje te są częścią ambitnego planu ekspansji SumUp, który stara się stworzyć punkt kompleksowej obsługi dla przedsiębiorstw każdej wielkości. Krążyły plotki, że brytyjski fintech osiągnął status jednorożca – wycenę 1 miliarda dolarów lub więcej, co dziś oficjalnie potwierdza. Firma twierdzi, że przekroczyła roczny przychód w wysokości 200 milionów USD.

– Od sklepu do kasy online, SumUp chce być pierwszym punktem kontaktowym dla kupujących na całym świecie. Każda decyzja o rozszerzeniu pakietu produktów SumUp, została podjęta z uwzględnieniem opinii od 1 miliona użytkowników na całym świecie – dodaje Marc-Alexander Christ, współzałożyciel SumUp.