Urządzenie Growbox Berlingreen jest kierowane do konsumentów inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego, koncentrujących się na ekologii, ogrodnictwie i zdrowiu. Jest to szybko rozwijająca się branża, przede wszystkim wśród młodych dorosłych, którzy interesują się rozwiązaniami ‘smart home’ oraz których celem jest posiadanie domu, który jest przyjazny dla środowiska. Obecna wartość rynku inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego wynosi 3,6 mld EUR i przewiduje się, że będzie rosła 26% rocznie.
Jednak rewolucja inteligentnych urządzeń ominęła sprzęt ogrodniczy i nadal zaskakująco trudno jest wyhodować niektóre z najczęściej spożywanych roślin. Ten problem rozwiązuje branża smart indoor farming, dzięki której używanie w kuchni samodzielnie wyhodowanej bazylii, oregano czy pomidorków jest możliwe przez cały rok i przy minimalnym wysiłku.
Berlingreen produkuje urządzenie growbox IoT, który umożliwia łatwą hodowlę popularnych ziół, przypraw, warzyw i owoców w pomieszczeniach w pełni zautomatyzowany sposób. Użytkownik musi jedynie umieścić w doniczkach dostarczoną przez firmę ziemię wraz z nasionami oraz uzupełnić zbiornik wody. Urządzenie automatycznie dostosuje naświetlenie, temperaturę oraz ilość potrzebnej wody, aby odpowiednio stymulować wzrost roślin. Dzięki dedykowanej aplikacji możliwe jest sterowanie jasnością oraz kolorem lapmy urządzenia, oraz bezpośrednia komunikacja z firmą umożliwiająca m.in. subskrypcję dostaw kolejnych roślin.
Firma Berlingreen została założona przez Filipa Wawrzyniaka i Olgę Błaszak. Oboje urodzili się w Polsce i przenieśli się do Berlina, aby rozwijać swój produkt, korzystając z rozbudowanego ekosystemu startupowego. Zespół składa się z pasjonatów zielonych technologii i posiada wieloletnie doświadczenie akademickie i zawodowe.
Inwestycja ma wspierać dalszy rozwój produktów, w tym rozbudowę łańcucha dostaw, a także napędzać międzynarodową ekspansję na Europę Zachodnią i USA. Po udanej akceleracji w Next Commerce Accelerator 2 Berlingreen przyciągnęło wielu aniołów biznesu z berlińskiego ekosystemu, którzy współinwestują z bValue. Skumulowane doświadczenia z budowania m.in. Zalando oraz Rocket Internet, obejmujące logistykę, produkcję i marketing, będą wspierać Berlingreen w skalowaniu.
Obecnie spółka rozpoczęła także crowdfunding na platformie Seedmatch, aby umożliwić indywidualnym inwestorom inwestycję w Berlingreen na wczesnym etapie rozwoju.