Była minister cyfryzacji chce zebrać 2,7 mln zł na rozwój platformy do motywacji pracowników

byla minister cyfryzacji chce zebrac 27 mln zl na rozwoj platformy do motywacji pracownikow
Udostępnij:
Była minister cyfryzacji uruchomiła zbiórkę na platformie crowdfundingowej Beesfund. Cel to 2,7 mln złotych. Fundusze te są potrzebne Annie Streżyńskiej na rozwoju spółki MC2 Innovations, w której była minister jest prezesem i współzałożycielem. Nowy produkt to platforma do motywacji pracowników Carrotspot.

MC2 Innovations to firma, która powstała 1,5 roku temu. Tworzy ją grupa specjalistów z branży IT, którzy dostarczają rozwiązania z zakresu usług doradczych i wdrożeniowych w zakresie technologii blockchain oraz obsługi skomplikowanych procesów. Firma planuje udział w programie dotacyjnym. Jednak aby to zrobić, trzeba wnieść wkład własny w wysokości około 4 mln złotych.

– HR obecnie ma dawać m.in. odpowiedź na pytanie, jak stworzyć środowisko pracy, w którym pracownicy czują się dobrze, a relacje z nimi bazują na modelu win-win. Świadomość w tym zakresie rośnie – powiedziała w rozmowie z Pulsem Biznesu Anna Streżyńska. Właśnie dlatego uruchamia Carrotspot.

Nowy produkt firmy MC2 Innovations (Carrotspot) to platforma, która służy do motywowania nagradzania i okazywania uznania pracownikom, a to wszystko bez angażowania budżetu. W rozwiązaniu wykorzystano technologię blockchain, BI i AI. Jak czytamy w komunikacie w grudniu 2018 została przeprowadzona pierwsza emisja akcji, w trakcie której udało się zebrać kwotę znacznie przewyższającą pierwotne założenia. Pozyskany kapitał (blisko 1,2 mln zł) został przeznaczony na budowę i wprowadzenie na rynek platformy motywacyjnej. Środki zebrane w ramach emisji pozwoliły na zbudowanie pierwotnie zaplanowanego modułu Rewards & Recognition. W 2019 r. rozwiązanie wyszło na rynek.

Celem bieżącej akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój platformy Carrotspot. Spółka MC2 Innovations pozyskała w związku z tym 6,5 mln zł dofinansowania z NCBiR na realizację projektu rozszerzającego zakres funkcjonalny platformy o kolejne moduły. Zebrane pieniądze zostaną wykorzystane na wkład własny do dofinansowania.

Dokładna kwota, jaką Streżyńska chce teraz zebrać to 2 693 682 złotych. Koszt jednej akcji to 166 złotych, a jest ich w sumie 16227. Osoby, które zdecydują się zainwestować w spółkę otrzymają łącznie 12,07 proc. wszystkich akcji. Pierwsza wypłata dywidendy planowana w 2021 roku. MC2 Innovations proponuje potencjalnym akcjonariuszom dodatkowe korzyści, wśród których są m.in. udział w szkoleniach biznesowych, konsultacje technologiczne, badania organizacji i dostęp do platformy.

Na ten moment (12 marca) zebrano już blisko 170 tys. złotych, a zbiórka potrwa jeszcze przed 28 dni.

Politycy stawiają na crowdfunding

Akcja Streżyńskiej na platformie Beesfund to nie jedyny przykład polityka, który szuka finansowania na swoje projekty biznesowe w zbiórkach crowdfundingowych. Przypomnijmy, że pod koniec zeszłego roku rekordową zbiórkę zamknął Janusz Palikot. Zebrał wtedy ponad 4 mln złotych, tym samym pobijając rekord tego typu zbiórek w Polsce.

A na co zbierała Janusz Palikot? Na uruchomienie produkcji piw starzonych w drewnianych beczkach po mocnych alkoholach oraz uruchomienie rzemieślniczej linii alkoholi wysokoprocentowych, w tym odtworzenie staropolskiej wódki Okowity. Pomysł okazał się ogromnym sukcesem. Palikot w zaledwie 36 dni zebrał potrzebne fundusze. Osiągając tym samym rekord największej zbiórki w Polsce oraz najszybszego osiągnięcia celu wśród projektów związanych z branżą alkoholi.

Co prawda z przymrużeniem oka można powiedzieć, że projekt Streżyńskiej nie jest tak atrakcyjny jak produkcja alkoholi, jednak jesteśmy ciekawi, czy Carrotspot odniesie podobny sukces. Do końca zbiórki pozostało jeszcze trochę czasu, tak więc będziemy się jej przyglądać.