Byli menedżerowie WP.pl i Money.pl założyli startup i odnieśli sukces

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Jakub Szczepankowski i Jarosław Wisłocki związani przez wiele lat z Money.pl, a ostatnio także z Wirtualną Polską, założyli pod koniec 2015 roku firmę OptAd360.com. Mimo braku wsparcia inwestora, startup jest rentowny, a pierwszy milion przychodu uzyskał już na początku tego roku.

Zdjęcie główne artykułu by startupstockphoto.com

Lawinowo rosnąca konsumpcja treści internetowych sprawia, że na polskim rynku istnieje wiele portali informacyjnych i tematycznych, na których internauci chętnie szukają wiadomości czy wiedzy eksperckiej. Głównym problemem wydawców treści internetowych i prasowych, którzy wystartowali z e- wydaniami swoich tytułów w sieci, jest monetyzacja ich serwisów, zwłaszcza w obszarze e-reklamy.

– Dostrzegamy duże zapotrzebowanie na rynku na optymalizację powierzchni reklamowych u e- wydawców i potrzebę ich wsparcia w dążeniu do skuteczniejszej monetyzacji ich serwisów internetowych – mówi Jakub Szczepankowski, członek zarządu i współzałożycieli OptAd360.com. – Wielu z nich korzystało z różnych form współpracy z reklamodawcami m.in. z sieciami afiliacyjnymi czy programami partnerskimi, nie zawsze niestety z zadowalającym skutkiem – dodaje Szczepankowski.

Spółka już od pierwszego miesiąca jest rentowna i miesięcznie generuje sześciocyfrowe przychody; co ważne działa bez inwestora. W ciągu pierwszych czterech miesięcy przychody firmy przekroczyły milion złotych, a twórcy start-upu spodziewają się podwojenia tej wartości w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Wśród klientów współpracujących z OptAd360.com znajdują się m.in. Burda International, do której należą portale m.in. National-geographic.pl, Elle.pl, Glamour.pl i Chip.pl, czy wydawnictwo Motor Presse Polska np. Menshealth.pl, Womenshealth.pl, Auto-motor-i-sport.pl.

Głównym celem OptAd360 jest pomoc właścicielom e-serwisów w osiągnięciu jak największych przychodów z e-reklamy oraz monetyzacji ich stron www, przy wykorzystaniu pełnego spektrum narzędzi reklamowych, w tym przede wszystkim bazujących na innowacyjnych technologiach, takich jak m.in. programmatic buying. Start-up rozpoczyna współpracę z e-wydawcą od przeprowadzenia audytu jego serwisu. W pierwszej kolejności sprawdza jak zarabiają poszczególne formaty reklamowe na portalu, jaki jest ich układ, na ile są skuteczne, skąd pochodzi i jakiej wielkości ruch posiada strona internetowa.

Eksperci firmy badają także efektywność reklamodawców, programów partnerskich oraz sieci reklamowych, z którymi współpracuje dany wydawca. Na podstawie dokonanej analizy OptAd360.com rekomenduje listę zmian na witrynie, m.in. nowy układ siatki reklamowej, który nie tylko może mieć wpływ na wzrost dochodów, ale też poprawić estetykę strony, pozytywnie wpływając na doświadczenia użytkowników odwiedzających serwis. Do tego eksperci z firmy proponują najbardziej efektywny sposób monetyzacji witryny. W dalszych krokach OptAd360.com pomaga wdrożyć zaproponowane rozwiązania, monitoruje prowadzone kampanie reklamowe, analizuje i optymalizuje ich wyniki.

Jakub Szczepankowski przed założeniem start-upu przez ponad 7 lat związany był z Grupą Money.pl – dwa lata pracował na stanowisku Performance & Business Development Manager, a wcześniej przez blisko trzy lata jako E-commerce Manager. Od lutego 2009 do czerwca 2015 pracował również jako Sales Director w iBroker.pl. Jednocześnie od czerwca do października 2015 był Ad Revenue Optimization Consultant w Wirtualnej Polsce, która przejęła Grupę Money.pl. Jarosław Wisłocki przez ponad 5 lata pracował w Money.pl, w tym przez 3 na stanowisku E-commerce Product Managera. Od czerwca 2015 do listopada 2016 roku, jako Ad Revenue Optimization Consultant, odpowiadał za rozwój RTB w Grupie Wirtualna Polska, m.in. analizę, optymalizację i zwiększanie przychodów serwisów należących do spółki.

OptAd360 zatrudnia obecnie 7 osób, a w planach jest dalsze powiększanie zespołu. Kolejne 3 osoby dołączą do zespołu już w czerwcu.