Câlinesa – polski startup wypowiada wojnę infekcjom intymnym

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Câlinesa – polski startup wypowiada wojnę infekcjom intymnym

Udostępnij:

Polski startup Câlinesa wchodzi na rynek higieny intymnej z rozwiązaniem na kobiece infekcje intymne. Wśród produktów proponują Antybakteryjną i Antygrzybiczą Wkładkę Kąpielową oraz Antybakteryjny i Antygrzybiczy Spray.

– Pomysł wyszedł z potrzeby mojej i bliskich mi kobiet. Zaczęło się od poszukiwań rozwiązania na infekcje, które dokuczały mi po basenie, ale szybko okazało się, że zapotrzebowanie jest o wiele szersze – mówi dr inż. Agata Wójcik, Founder. W rzeczywistości z problemami intymnymi boryka się nawet 75% kobiet. Grzybica, bakteryjne infekcje pochwy i zapalenia dróg moczowych to tylko parę z wielu patogenów, które zagrażają kobiecemu zdrowiu intymnemu.

Pomysł i rozwój produktów

W chwili obecnej, na rynku infekcji intymnych mamy wybór między lekami albo suplementami.

– Prawda jest taka, że o ile dbanie o mikroflorę miejsc intymnych jest bardzo ważne, to na co dzień nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy nasza mikroflora ochroni nas przed szkodliwymi patogenami czy nie. Na naszą odporność działają stres, antybiotyki, cykl miesiączkowy, przebyte choroby i wiele, wiele innych czynników. W takiej sytuacji trudno powiedzieć czy nasza odporność nas ochroni kiedy wejdziemy do wody, w której znajduje się szkodliwa bakteria albo kiedy na naszej bieliźnie w ciągu dnia mnożą się bakterie – mówi dr inż. Agata Wójcik, founder.

To właśnie z myślą o ochronie przed zewnętrznymi mikroorganizmami powstawały produkty Câlinesa. Stworzone produkty prewencyjne chronią zarówno przed bakteriami jak i grzybami, neutralizują je przy pomocy jonów srebra. Działają jednocześnie na 3 sposoby:

  • łączą się z białkami bakterii sprawiając, że stają się nieszkodliwe
  • zakłócają replikację DNA bakterii, czyli ograniczają ich rozwój
  • katalizują powstawanie reaktywnych form tlenu

W ten sposób produkty Câlinesa są w stanie osiągać skuteczność nawet 99,9% w likwidowaniu najczęściej występujących patogenów szkodzących zdrowiu intymnemu kobiet. Badania laboratoryjne potwierdzają skuteczność w zwalczaniu drożdżaków Candida Albicans, oraz bakterii Staphyllococcus Aureus oraz Escherichia Coli.

Produkty Câlinesa

Dla tych, których infekcje dopadają głównie na basenie powstała Antybakteryjna i Antygrzybicza Wkładka Kąpielowa Câlinesa, która ochroni kobiece części intymne przed szkodliwymi mikroorganizmami obecnymi w wodzie. Wkładka jest wykonana z cienkiego, miękkiego silikonu, który układa się do kształtu ciała. Kiedy idziemy popływać wystarczy ją nakleić wewnątrz stroju kąpielowego. W badaniach wykazała 99% skuteczności antybakteryjnej i działanie biobójcze na patogeny wywołujące kandydozę, zapalenia dróg moczowych i infekcje pochwy.

Dla tych które szukają bardziej wielofunkcyjnego rozwiązania powstał Antybakteryjny i Antygrzybiczy Spray Câlinesa, dzięki któremu właściwości antybakteryjne i antygrzybicze nadamy wybranej tkaninie. W ten sposób naszego mikrobiologicznego bezpieczeństwa mogą pilnować zarówno nasza bielizna, jak i spodnie czy strój kąpielowy. Żeby nadać tkaninie takich właściwości, wystarczy rozpylić preparat na materiał i odczekać do całkowitego wyschnięcia. Podobnie jak wkładka, spray Câlinesa uchroni nas z 99% skutecznością przed najpopularniejszymi patogenami wywołującymi infekcje intymne.

Produkty o działaniu biobójczym zapełniają niewątpliwą lukę na rynku infekcji intymnych, ale Câlinesa zauważa również jak ważne jest kompleksowe dbanie o zdrowie intymne. Dlatego wśród produktów marki znajdziemy również produkty do pielęgnacji miejsc intymnych. Płyn do Higieny Intymnej Câlinesa pozwoli nam zachować prawidłowe pH miejsc intymnych. Dodatkowo nie alergizuje i działa łagodząco na podrażnienia. Ukojenie dla podrażnionych miejsc intymnych zapewnia również Olejek Intymny Câlinesa. Ma on naturalny skład i właściwości nawilżające, a dzięki olejkowi tymiankowemu działa również delikatnie antybakteryjnie.

Dalszy rozwój

Spółka działa w modelu biznesowym D2C (direct-to-customer) i planuje rozwój w oparciu o skalowanie międzynarodowe. Obecnie jest w trakcie poszukiwania inwestora, dzięki któremu zrealizuje m.in. zagraniczną ekspansję.