Canoo prezentuje swój pojazd elektryczny

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Canoo prezentuje swój pojazd elektryczny

Udostępnij:

Canoo, startup z Los Angeles, wreszcie zaprezentowało swój pierwszy model pojazdu elektrycznego, nazwany Canoo.

Projektanci Canoo odeszli dość radykalnie od tradycyjnych wzorów, które preferowali inni producenci pojazdów elektrycznych, oferując coś, co wygląda bardziej jak microbus niż sportowy pojazd użytkowy, do którego dążą Byton, Tesla i Fisker.

Co ciekawe, Canoo zakończyło projektowanie i inżynierię swojego pierwszego modelu w ciągu zaledwie 19 miesięcy i przygotowuje swoje pojazdy do produkcji za pośrednictwem producenta kontraktowego. Według obecnego lidera firmy, Ulricha Kranza, pierwsze samochody mają pojawić się na drodze do 2021 roku.

Kranz, który początkowo działał jako dyrektor ds. technologii w firmie, przejął główną działalność Canoo po tym, jak Stefan Krause, współzałożyciel i dyrektor generalny Canoo, wycofał się z firmy w sierpniu z powodów osobistych.

Canoo prototypy trzyma w siedzibie głównej w Los Angeles, gdzie potencjalni partnerzy i klienci mogą testować pojazdy, które zostały wyprodukowane przez nieujawnionego producenta kontraktowego z siedzibą w Michigan. Canoo spędził miniony rok omawiając rozwój swojego prototypowego pojazdu z producentem, aby wiedziała, jak zaprojektować i rozwinąć samochód.

Canoo jak Netflix

Firma zamierza wprowadzić na rynek całkowicie nowy model biznesowy, oferując swoim klientom samochody za miesięczną opłatą abonamentową. Usługa ta będzie prawdopodobnie obejmować dodatkowe korzyści, takie jak automatyczna rejestracja pojazdu, konserwacja, zarządzanie ubezpieczeniami i pobieranie opłat za pośrednictwem jednej aplikacji na telefonie klienta. Firma twierdzi, że pomysł polega na wprowadzeniu wygody i przeniesieniu modelu Netflixa w przemysł motoryzacyjny.

Pierwszy samochód będzie miał wystarczającą ilość miejsca dla siedmiu osób, z wnętrzem dużego sportowego pojazdu użytkowego. Jak zdradza Kranz, siedzenia z tyłu są ustawione półkolem na bokach i z tyłu pojazdu, a w przednia kabina jest wyposażona w sofę.

– Samochody zawsze były projektowane z myślą o przekazaniu określonego obrazu i emocji, my postanowiliśmy jednak całkowicie przemodelować projekt samochodu i skupić się na tym, czego będą potrzebować przyszli użytkownicy. Dlatego opracowaliśmy ten zainspirowany loftami pojazd. Subskrybując, myślisz inaczej o samochodzie – teraz wartość jest definiowana przez korzyść użytkownika. Wdrożyliśmy filozofię Bauhaus, która koncentruje się na minimalizmie i funkcjonalności, i zaczęliśmy od ograniczenia do absolutnie minimalnej potrzeby. Następnie zastosowaliśmy to podejście do bezproblemowej łączności z urządzeniami osobistymi, na których klient najbardziej się liczy –  mówi Richard Kim, odpowiedzialny za projektowanie w Canoo.

Systemy rozrywki zależą od urządzeń własnych klientów, a Canoo jest kompatybilny z systemami operacyjnymi iOS i Android. Zamiast mieć centralny wyświetlacz, firma oczekuje, że kierowcy i pasażerowie będą chcieli korzystać z własnej nawigacji i aplikacji w pojeździe.

Bezpieczeństwo

Obecny system jest wyposażony w siedem kamer, pięć radarów i 12 ultradźwiękowych czujników, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. Kranz jest szczególnie dumny z nowej funkcji, w której kamera wideo skupia się na kierowcy, aby monitorować jego działania i unikać niepotrzebnych alertów, gdy ten bezpiecznie prowadzą pojazd.

– Obserwujemy twarz i zachowanie kierowcy za pomocą kamery. Gdy kamera rozpozna, że ​​kierowca zwraca uwagę na przykład na martwe punkty, samochód nie wydaje ostrzeżenia. Ludzie przecież czasami wyłączają systemy ostrzegania – tłumaczy Kranz.

Akumulatory i elektryczny układ napędowy mieszczą się w podwoziu pod kabiną pojazdu. Firma twierdzi, że wszystkie pojazdy firmy będą miały tę samą bazę i różne kabiny, aby tworzyć różnego rodzaju pojazdy do różnych zastosowań. Pierwszy pojazd ma pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa i obejmuje poduszki powietrzne kierowcy i pasażera w całym Canoo.

Elektryczne sterowanie

Firma twierdzi, że będzie miał pierwszy naprawdę sterowany pojazd na rynku bez sprzętowego połączenia między kierownicą a kołami. Sterowanie odbywa się wyłącznie za pomocą sygnałów elektrycznych. System Steer-by-wire zapewnia zarówno oszczędność masy, jak i daje firmie Canoo elastyczność w ustalaniu miejsca, w którym można umieścić kierownicę w celu dostosowania do różnych projektów.

Jeśli chodzi o zasięg, pierwszy samochód tej firmy ma zasięg 250 mil.

Kranz nie powiedział, ile Canoo będzie pobierać za usługę subskrypcji, ale powiedział, że firma może obniżyć koszty, ponieważ może amortyzować wartość pojazdu w okresie od siedmiu do dziesięciu lat. Kranz mówi, że Canoo zacznie oferować swoje pojazdy subskrypcyjne w jednym obszarze geograficznym i stamtąd będzie powoli się powiększać. Plan na rok 2021 to uruchomienie w Los Angeles usługi i zdobycie kolejnych ośmiu miast na rynku w USA. Po premierze w Stanach firma ma plany wejść na rynek w Chinach.