Canva z wyceną przekraczającą 3 mld dolarów! Zaoferuje przedsiębiorcom nowy produkt

canva z wycena przekraczajaca 3 mld dolarow zaoferuje przedsiebiorcom nowy produkt
Udostępnij:
Niecałe dwa lata temu Canva stała się pierwszym australijskim unicornem z wyceną przekraczającą miliard dolarów. Dziś z kolei wartość rynkowa spółki to 3,2 mld dolarów. Co sprawiło, że startup z Australii rozwinął się w takim tempie?

Przedstawiciele Canva, narzędzie do projektowania grafik, poinformowali o zamknięciu rundy finansowania na kwotę 85 milionów dolarów. To jest jedną z przyczyn, które sprawiły, że wartość spółki wyniosła ponad 3 mld dolarów. Inwestycja nie jest jedyną nowością. Spółka ogłosiła również wprowadzenie nowego produktu.

Do tej pory Canva oferowała podstawowy zestaw narzędzi do tworzenia grafik marketingowych i sprzedażowych, materiałów do mediów społecznościowych i innych produktów projektowych. Canva jest dostępna za darmo dla indywidualnych użytkowników, ale firma zajęła się rosnącą potrzebą firm prywatnych. Aby korzystać z większej ilości opcji, należy zakupić Canva Pro, wersji premium produktu dostępne za 12,95 dolarów za miesiąc.

Nowy produkt-Canva for Enterprise

Firma rozszerza zakres usług i od tej pory będzie oferować swoje narzędzie także   organizacjom. Wszystko za sprawą Canva for Enterprise. Nowy produkt będzie nie tylko oferował zestaw marki (język Canva dla Design System), ale także szablony marketingowe i sprzedażowe, zablokowane przepływy pracy oparte na zatwierdzeniu, a także ukrytą ogromną bibliotekę projektową Canva w organizacji, aby pracownicy mieli dostęp do zapisanych elementów identyfikacyjnych brandu, jak np. czcionki lub kolory.

Canva for Enterprise umożliwi też współpracę między użytkownikami, pulpit nawigacyjny do zarządzania zespołami i przypisywania ról oraz foldery zespołów.

Użytkownicy prosili o rozbudowanie narzędzia

Melanie Perkins, CEO i założycielka Canvy-powiedziała, że Canva for Enterprise powstała w odpowiedzi na prośby osób korzystających z platformy. Dodatkowa opcja sprawi, że ludzie będę mogli czuć się bardziej spójni z marką.

Według firmy ponad 20 milionów użytkowników loguje się co miesiąc do Canva w 190 krajach, z czego 85% firm z listy Fortune 500 korzysta z tego produktu.

Perkins mówi, że ostatecznym celem jest, aby każda osoba na świecie miała dostęp do Internetu, a projekt musi znajdować się na platformie.

CrunchBase, baza inwestycji firm technologicznych, historię platformy Canva opisuje w dziesięciu krokach. Każdy to inwestycja, począwszy od 2013 roku. W ciągu 5 lat firma Melanie Perkins przekonała inwestorów do wsparcia projektu łączną kwotą 86 milionów dolarów. Portal TechinAsia wycenił Canvę na miliard dolarów.