170 punktów ładowania w 65 miastach
Carrefour zaoferuje komfort swoim klientom, umożliwiając im łatwiejsze, bardziej dostępne i przyjazne dla środowiska ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł. Jest to zgodne z filarami planu strategicznego “Carrefour 2026” ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku i zakładającego w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, m.in. znaczącą redukcję gazów cieplarnianych o 30% do 2025 roku, o 50% do 2030 roku oraz o 70% do 2040 roku w porównaniu do roku 2019, które wyznaczone zostały trajektorią wzrostu temperatury 1,5°C. Sieć mobilizuje swoich dostawców i klientów do aktywnego włączenia się do działań w tym zakresie.
Pierwsze z objętych umową 170 punktów ładowania, które zostaną zlokalizowane przy ponad 70 obiektach należących do Carrefour w 65 polskich miastach, zostaną uruchomione jeszcze tego roku. Obecnie trwają pracę związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem każdej z lokalizacji do montażu urządzeń. Celem obu partnerów jest jak najszybsze uruchomieniu urządzeń we wszystkich lokalizacjach.
Zachęcać do ekologicznych rozwiązań
– Głównym celem globalnej strategii Carrefour, której wyrazem jest plan strategiczny “Carrefour 2026” jest przyspieszenie transformacji firmy poprzez zobowiązanie, aby być jak najbardziej dostępnym dla klientów, budować firmę przyszłości oraz konsolidować nasz model zrównoważonego rozwoju. Wszystkie te elementy możemy odnaleźć w naszym partnerstwie z Eleport, które dodatkowo pomoże nam zrealizować jeszcze ambitniejsze cele w zakresie redukcji emisji CO2. W 2023 roku cała nasza Grupa zredukowała ją o 38%, co oznacza, że 2 lata wcześniej osiągnęliśmy nasz cel jej redukcji o 30% do 2025 roku, wyznaczony trajektorią wzrostu temperatury 1,5°C – mówi Agata Kopytyńska, członkini Komitetu Wykonawczego i Dyrektorka Nieruchomości, Ekspansji i Aktywów Carrefour Polska. – Wierzymy, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych obiektach, pomoże nam być bliżej klientów, zachęcając ich do stałego korzystania z ekologicznych rozwiązań. Jednocześnie, partnerstwo to wpisuje się w nasze działania w zakresie osiągnięcia celu zrównoważonego transportu, co jest niezwykle ważne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe. Tą są filary, na których chcemy zbudować firmę przyszłości, jaką stać się chce Carrefour Polska – dodaje Agata Kopytyńska.
Poszerzać dostępność usług ładowania
Z kolei Eleport, jako dostawca usług ładowania, widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce.
– Współpraca z Carrefour Polska to dla nas kolejny kamień milowy wzmacniający obecność na polskim rynku. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli możliwość zaoferowania klientom sieci w kilkudziesięciu polskich miastach możliwości szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów. Szczególnie cieszy nas, że znaleźliśmy partnera, z którym łączy nas chęć aktywnego budowania rozwiązań przyjaznych środowisku w zakresie transportu – mówi Paweł Doleciński, dyrektor sprzedaży w Elelport.
Umowa pomiędzy Carrefour, a Eleport ma stanowić krok w kierunku promowania zrównoważonego rozwoju oraz wspierania ekologicznych inicjatyw w sektorze handlu detalicznego.