Carrefour otwiera w Warszawie innowacyjny sklep samoobsługowy w formacie convenience

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Carrefour otwiera w Warszawie innowacyjny sklep samoobsługowy w formacie convenience

Udostępnij:

Sieć Carrefour uruchomiła sklep samoobsługowy, w Warszawie przy ul. Światowida 18. Oferuje sprzedaż 24 h i 7 dni w tygodniu. Nowy format adresowany jest do mieszkańców Białołęki poszukujących artykułów pierwszej potrzeby oraz tzw. klientów trafficowych.

W związku z rosnącą popularnością modelu sprzedaży vendingowej, sieć uruchomiła całodobowy sklep z ofertą spożywczą sprzedawaną w tym modelu w Polsce, zbudowaną na podstawie preferencji zakupowych klientów convenience.

Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, czyli kanapki przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, takie jak pakowane jabłka, pomidory, sałata, pieczywo i masło; produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby; towary pierwszej potrzeby np. mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata, przyprawy; dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne oraz karmy dla zwierząt. Oferta nowego formatu Carrefour odwołuje się również do ambicji sieci, by demokratyzować bio, stąd w sprzedaży samoobsługowej dostępne są takie produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus.

Maszyny vendingowe są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach vendingowych. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat z kawą, a przed sklepem czekają oznakowane miejsca parkingowe.

Rozwiązanie zaprojektowane zostało z myślą o pełnej wygodzie klientów. Dlatego też w nieprzewidzianej sytuacji, np. problemów z płatnością lub odbiorem produktów można skorzystać z całodobowej infolinii. Dostępność towaru natomiast będzie monitorowana i uzupełniana w miarę potrzeb przez pracowników pobliskiego sklepu Carrefour Market jako omnikanałowa inicjatywa firmy.

– Od kilku lat intensywnie wdrażamy naszą strategię omnikanałową, by zapewnić klientom możliwość dokonywania zakupów w preferowany sposób oraz doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. Carrefour kontynuuje swoje innowacyjne podejście do handlu. Sklep Carrefour Express samoobsługowy jest już trzecim formatem uruchomionym w tym roku w Polsce, po Carrefour BIO oraz Supeco. Przykładem innych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, jest dynamiczny rozwój naszego e-commerce oraz digitalowy hipermarket w CH Atrium Promenada. Mamy nadzieję, że również nowy format spotka się z uznaniem klientów, a także będzie źródłem inspiracji dla całej branży – powiedział Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

Nowy format Carrefour Express wpisuje się w nurt popularności sklepów samoobsługowych w Polsce, a jego przewagą nad rozwiązaniami autonomicznymi jest zdecydowane niższy koszt wdrożenia. Po testach obecnego rozwiązania, które potrwają kilka miesięcy, istnieje szansa na upowszechnienie tego formatu, np. w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.