Carrefour zainwestuje 80 mln euro w startupy retailowe. Uruchamia fundusz VC

Dodane:

Damian Jemioło, redaktor MamStartup.pl Damian Jemioło

Carrefour zainwestuje 80 mln euro w startupy retailowe. Uruchamia fundusz VC

Udostępnij:

Carrefour łącząc siły z funduszem Daphni uruchamia projekt Dastore, czyli fundusz venture capital skierowany do startupów retailowym na wczesnym etapie rozwoju.
Fot: Autorstwa François GOGLINS – Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77692120

Carrefour zainwestuje 80 mln euro w startupy

Fundusz VC utworzony przez Carrefoura zainwestuje początkowo 80 mln euro, przejmując udziały mniejszościowe w startupach retailowym, które zdaniem firmy wykażą się sporym potencjałem. To część planu Carrefoura, który chce być częścią innowacji i zmieniającego się świata handlu detalicznego. Chodzi o projekt Carrefour 2026, którego celem jest cyfryzacja sieci.

Startupy poza finansowaniem otrzymają też wsparcie merytoryczne, operacyjne, know-how, a także dostęp do globalnej sieci Carrefour i klientów oraz rynków międzynarodowych. Fundusz Dastore będzie tworzony przez zespół ekspertów zarówno z Daphni, jak i Carrefoura.

Retail, e-commerce, logistyka – w to zainwestuje Carrefour

Fundusz VC Carrefoura – Dastore – skoncentruje się przede wszystkim na e-commerce, retailu, narzędziach fintechowych w handlu detalicznym oraz polepszeniem możliwości logistycznych i łańcuchu dostaw.

– Uruchomienie tego wehikułu kapitału wysokiego ryzyka jest ogromnym kamieniem milowym w naszej strategii innowacji i ilustruje naszą chęć dalszego rozwijania ekosystemu dedykowanego startupom – przekazuje portali wiadomoscihandlowe.pl Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.

– Dastore doskonale wpisuje się w jeden z naszych strategicznych celów, który polega na tworzeniu pomostów między startupami a korporacjami w obszarze handlu cyfrowego – przekazuje portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marc Simoncini, partner w Daphni.

Carrefour już od dawna interesował się startupami. Jeszcze na początku 2022 r. spółka zainwestowała 100 tys. euro w cztery polskie startupy foodtech – Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush. Wówczas jednak pieniądze przekazane były przez Fundację Carrefour we współpracy z Fundacją Inkubator Technologiczny w ramach programou Youth Business Poland. Plany spółki wybiegają jednak znacznie dalej niż dotychczasowe współprace.