Cashy zajął pierwsze miejsce w konkursie Startup Cup powered by SAS

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Cashy zajął pierwsze miejsce w konkursie Startup Cup powered by SAS

Udostępnij:

Startup Cup powered by SAS to konkurs, w którym wyłaniane są innowacyjne projekty dedykowane branży finansowej i ubezpieczeniowej. Głównym organizatorem jest polski oddział SAS, ale przy projekcie współpracuje również The Heart i Mastercard.

W tegorocznej edycji konkursu pierwsze miejsce zajął fintech Cashy, zgarniając tym samym  10 tys. dolarów. Dodatkowo startup otrzyma wsparcie biznesowe oraz dostęp do klientów SAS. Drugie miejsce zajął ukraińsko-amerykański startup Upswot, a trzecie polski startup Placeme. Otrzymają oni 6-miesięczny dostęp do technologii SAS oraz miesięczny mentoring. 

‒ Bardzo cieszy nas duża liczba zgłoszonych projektów z Polski. To tylko potwierdza fakt, że na naszym rynku z sukcesem funkcjonuje wielu innowatorów, którzy mają interesujące, niestandardowe pomysły i umiejętność ich zrealizowania w praktyce. Transformacja, przez którą przechodzi obecnie branża finansowa, wymusza stałe nastawienie na kreowanie innowacji we wszystkich obszarach działania z wykorzystaniem najnowszych technologii, w tym zaawansowanej analityki. To ogromna szansa dla kreatywnych firm, które mogą konkurować świeżym spojrzeniem na najważniejsze wyzwania tej branży – powiedział, cytowany przez serwis alebank.pl, Artur Fros, Senior Business Solution Manager w SAS Polska.

Cashy

Cashy wspiera firmy w rozliczeniach z ich dostawcami, umożliwiając uzyskanie rabatu za wcześniejszą płatność. Pomysł na firmę powstał w 2018 roku i jeszcze w tym samym roku startup wziął udział w programie akceleracji #Warsaw_Booster’18, który ostatecznie wygrał. Natomiast pod koniec września 2019 roku oficjalnie szedł na rynek, przy wsparciu finansowym otrzymanym od KnowledgeHub i Spinaker Alfa.

‒ Droga od pomysłu do debiutu zajęła nam około 18 miesięcy. Myślę, że to optymalny czas dla osoby, która opuściła korporację i musiała nauczyć się pracy na swoim. Kolejny projekt pewnie zrealizowałbym znacznie szybciej ‒ pisał na początku roku na łamach MamStartup Jakub Wrede, CEO Cashy.