W swoim działaniu ChargeEuropa łączy reklamę Digital Out-of-Home (DOOH) ze stacjami ładowania EV. Poprzez przeznaczenie przychodów z reklam na wsparcie instalacji i obsługi ładowarek EV, firma chce promować pojazdy elektryczne na rynkach, gdzie tradycyjna infrastruktura może jeszcze nie być rentowna. Dzięki współpracy z Movem, ChargeEuropa zainstaluje stacje ładowania wspierane reklamami w wybranych lokalizacjach na Filipinach, co w zamierzeniu firmy ma przyczynić się do rozwoju czystego transportu i ułatwić dostęp do EV.
– Nasza strategiczna współpraca z Movem stanowi kluczowy krok w realizacji naszej misji wspierania rozwijających się rynków EV – powiedział Matt Tymowski, CEO ChargeEuropa. Filipiny, dzięki szybkiemu rozwojowi miast i rosnącemu zaangażowaniu w energię odnawialną, są idealnym miejscem, aby pokazać, jak nasza technologia może przyspieszyć adopcję EV i jednocześnie przynieść korzyści reklamodawcom.
Filipiny – tu przygoda z elektromobilnością dopiero się zaczyna
Filipiny, podobnie jak wiele krajów azjatyckich, rozpoczynają swoją przygodę z elektromobilnością. Wyzwanie polega nie tylko na budowie infrastruktury, ale także na stworzeniu opłacalnych sposobów jej wsparcia i rozwoju. Model ChargeEuropa oparty na przychodach z reklam to propozycja na rozbudowę sieci ładowania bez konieczności znacznego wsparcia finansowego ze strony państwa czy wysokich opłat dla użytkowników.
Ze względu na duże natężenie ruchu w obszarach miejskich oraz szerokie grono odbiorców reklam cyfrowych, Filipiny mają skorzystać na tym modelu. Reklamodawcy będą mogli dotrzeć do nowych klientów w atrakcyjnych lokalizacjach, a rosnąca liczba właścicieli pojazdów elektrycznych zyska dostęp do stacji ładowania w często uczęszczanych miejscach. Dzięki podwójnej funkcji stacji ładowania EV, promowany jest zarówno zrównoważony transport, jak i poszczególne komercyjne marki.