CityBee inwestuje 110 mln euro w rozwój floty i będzie jednym z liderów carsharingu w Europie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

CityBee, oferujący usługi carsharingu w Polsce i na Litwie, ogłosił dzisiaj międzynarodowy przetarg na zakup 5000 nowych samochodów. To pięć razy więcej aut niż obecnie posiada w swojej ofercie. Powiększenie floty sprawi, że CityBee stanie się jednym z największych operatorów carsharingu w Europie.

CityBee_crafter_BOK.png

Inwestycja o wartości około 110 milionów euro zostanie sfinansowana przez Modus Group, właściciela CityBee. Przetarg pozwoli zrealizować plany firmy dotyczące ekspansji w Polsce, gdzie obecnie oferuje do wynajmu samochody dostawcze. Nowe auta umożliwią także debiut z usługą na rynkach łotewskim i estońskim oraz odmłodzenie i rozbudowę floty dostępnej na Litwie.

– Liczymy na to, że uda się rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowy ze zwycięzcami już w lutym, aby 5360 nowych samochodów trafiło do nas jeszcze w 2019 roku. Naszym celem jest rozbudowanie portfolio usług. Właśnie dlatego chcemy wprowadzić do floty popularne w miastach auta elektryczne, komfortowe samochody na dłuższe trasy, a także vany i inne auta użytkowe. Pozyskiwane pojazdy będą należały do klas od A do M –zapowiada Aurimas Čiagus, CEO w CityBee i dodaje: – W zeszłym roku również zorganizowaliśmy duży przetarg, w ramach którego zakupiliśmy 1000 pojazdów. Zainteresowanie usługą CityBee przerosło jednak nasze oczekiwania. Chcąc w pełni wykorzystać warunki sprzyjające ekspansji, zdecydowaliśmy się pójść ambitną ścieżką rozwoju i ogłosić kolejny przetarg.
 
Przetarg ogłoszony przez CityBee, ze względu na wielkość zamówienia, będzie miał istotny wpływ na profil rynku usług wynajmu aut na minuty. Kiedy firma pozyska i udostępni wszystkie zamówione pojazdy, stanie się jednym z największych dostawców usługi carsharingu w całej Europie. Oferta CityBee będzie porównywalna z gigantami, takimi jak DriveNow, który jest własnością BMW i ma 6000 samochodów.
 
– W najbliższych dniach zamkniemy etap wejścia z usługą CityBee do polskich miast. Od pierwszego dnia widzimy duże zainteresowanie naszymi dostawczakami na minuty. Dlatego z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie przetargu, który pozwoli nam na wprowadzenie do oferty kolejnych aut i dalszy rozwój usługi. – mówi Bogdan Marszałek, Country Manager CityBee Polska.
 
Aurimas Čiagus dostrzega ogromną szansę na rozwój CityBee i wzrost popularności oferowanych usług. Wynika to głównie ze specyfiki mieszkańców krajów Europy Środkowo-Wschodniej, którzy chętnie i szybko adaptują innowacyjne rozwiązania związane z mobilnością w miastach.
 
Jak pokazują badania, Litwa jest liderem w Europie pod względem liczby samochodów na minuty dostępnych na jednego mieszkańca. Intensywność, z jaką Litwini korzystają z carsharingu, również robi wrażenie. Tylko w 2018 roku klienci CityBee dokonali ponad 1,2 miliona wypożyczeń na Litwie. Polska szybko nadrabia dystans do sąsiada z północy. W jedenastu polskich aglomeracjach jeździ już ponad 3000 pojazdów dostępnych na minuty, a ich liczba rośnie praktycznie z każdym miesiącem, podobnie jak liczba użytkowników.
 
O tym, że rynek samochodów szybko się rozwija, świadczą również wyniki badań Berg Insight. Według analityków, w 2022 roku prawie 61 milionów ludzi na całym świecie będzie korzystało z usług carsharingu.