Clarity – gorąca linia dla startupowców

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

3 miesiące istnienia startupu, 10 tysięcy przeprowadzonych rozmów, 15 minut trwania konwersacji – to statystyki startupu Clarity.fm, który krótko mówiąc jest “gorącą linią dla startupów”. Korzystając z aplikacji możemy zaplanować rozmowę telefoniczną z mentorami i eskpertami danej branży.

3 miesiące istnienia startupu, 10 tysięcy przeprowadzonych rozmów, 15 minut trwania konwersacji – to statystyki startupu Clarity.fm, który krótko mówiąc jest “gorącą linią dla startupów”. Korzystając z aplikacji możemy zaplanować rozmowę telefoniczną z mentorami i eskpertami danej branży. Do kogo z Polski chętnie byście zadzwonili?

Rejestracji w Clarity dokonujemy na dwa sposoby łącząc się: z Facebookiem albo LinkedInem. Następnym krokiem jest podanie swoich danych osobowych oraz numeru telefonu. Później opisujemy czym się na co dzień zajmujemy i określamy opcjonalną kwotę jaką jesteśmy w stanie zapłacić za godzinę telefonicznej konsultacji. Po dokonaniu rejestracji mamy dostęp do wyszukiwarki, która znajdzie nam potencjalnych rozmówców. Gdy już znajdziemy tego, który spełnia nasze oczekiwania to wystarczy, że wejdziemy w jego profil i poprosimy o zaplanowanie rozmowy telefonicznej. Ostatnim krokiem transakcji jest czekanie na akceptację bądź korektę terminu rozmowy. Ceny za konsultację z danym specjalistą są podawane w minutach, więc nie możemy sugerować się kwotą którą widzimy na pierwszy rzut oka. Wydaje mi się, że pomysłodawcy chcieli tym sposobem zwrócić uwagę, że czas obu stron jest cenny więc należy się streszczać i mówić tylko o najważniejszych sprawach.

Panel Clarity.fm jest bardzo prosty w obsłudze. Z poziomu głównego ekranu możemy sprawdzić naszą skrzynkę odbiorczą z prośbami o konsultacje, przejrzeć polecane branże w których znajdują się znani eksperci oraz przejść do edycji profilu.

Do kogo mogę zadzwonić?

Pomysłodawcy zapewniają, że w serwisie znajdziemy czołówkę inwestorów i doradców różnych branż. Podobno najdroższy z nich to Mark Cuban, który za godzinę konsultacji życzy sobie 10 tysięcy dolarów.

Ile to kosztuje?

Większość z zarejestrowanych specjalistów oferuje konsultacje zupełnie za darmo. Tak jak wspomniałem wyżej są i tacy, którzy pobierają spore sumy za rozmowę telefoniczną. Co ciekawe zyski z Clarity możemy przeznaczyć na cele charytatywne. Po założeniu konta w serwisie automatycznie określana jest cena za rozmowę z nami. Clarity z założenia ma pomagać wszystkim zainteresowanym więc rejestrując się możemy podzielić się swoją wiedzą z innymi. Moje konsultacje zostały wycenione na 0,58$/minutę. Jak zarabiają twórcy? Clarity pobiera 15% od każdej zrealizowanej transakcji.

Startup został sfinansowany przez pomysłodawcę Dana Martella, który ma za sobą sporą przeszłość w tworzeniu startupów. W 2009 roku stworzył agencję social media Flowtown, która odpowiadała za powstanie Timely.is. Startup po kilku miesiącach otrzymał 750 tysięcy dolarów dofinansowania. Dan po kilku miesiącach stał się bardzo popularnym blogerem i Flowtown został przejęty za nieokreśloną sumę pieniędzy. Stworzenie Clarity.fm kosztowało prawie 200 tysięcy dolarów.

źródło: techcocktail.com, o.canada.com, techcrunch.com