Na zdjęciu: Casey Neistat, twórca Beme | fot. zrzut ekranu z filmu „beme onboarding!”, YouTube
Medialne przedsięwzięcie
Obie strony nie zdradzają kwoty transakcji, ale wiadomo, jaki los czeka spółkę. 31 styczna Beme zniknie z rynku, żeby wspólnie z CNN rozpocząć pracę nad nową, medialną marką. W przedsięwzięcie zaangażowany będzie cały, 11-sto osobowy zespół, który do tej pory rozwijał aplikację oraz jej pomysłodawca Casey Neistat. Popularny youtuber obejmie stanowisko producenta wykonawczego.
Szczegóły dotyczące nowego projekty nie są jednak znane. Niemniej stacji telewizyjnej zależy na tym, żeby przyciągnąć do siebie młodych widzów z pokolenia Millenialsów. – Casey zrzesza blisko 6 milionów wiernych odbiorców, z czego niewielu to widzowie CNN – powiedział w rozmowie z The New York Times Andrew Morse, szef CNN Digital. Jego zdaniem, żeby ich przyciągnąć, trzeba stworzyć coś nowego.
Ponad milion pobrań
Casey Neistat to popularny youtuber, którego kanał subskrybuje ponad 5,8 mln użytkowników. Twórca dział nie tylko w sieci, ale poza nią, gdzie produkuje filmy. W lipcu ubiegłego roku uruchomił razem z Mattem Hackettem Beme. Jest to aplikacja społecznościowa, która służy do rejestrowania krótkich materiałów wideo i dzielenia się nimi z użytkownikami platformy.
Wyróżniać ją miało to, że przed opublikowaniem wideo, autor nie mógł edytować filmiku ani nawet go obejrzeć. Program specjalnie nie przypadł do gustu internautom, którzy pobrali go łącznie nieco ponad milion razy. Nie pomogło więc znane nazwisko twórcy Beme oraz pomysł na aplikację, która nieco przypomina Snapchata.