Najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach.
– Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.
Jaką odzież i obuwie kupują Polacy?
Aż 72% e-konsumentów2 wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski.
- Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych.
- Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.
- Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.
- Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej.
- W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje.
- Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.
– Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy – komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando.
fot. pixabay.com