Współpraca została ogłoszona przez Sama Altmana podczas konferencji Developer Day. Jak podaje agencja Reuters, Altman wskazał, że Mattel aktywnie testuje Sora 2 w interfejsie API, starając się wykorzystać potencjał modelu w przyspieszeniu wprowadzania nowych pomysłów na produkty.
Altman wyjaśnił, że dzięki tej technologii projektanci Mattel mogą teraz zacząć od prostego szkicu, a następnie przekształcić te wczesne koncepcje w materiały, które można natychmiast zobaczyć, udostępnić i na które można reagować. Umożliwi to szybsze cykle rozwoju produktu i walidację pomysłów.
To ogłoszenie jest najnowszym w serii ruchów OpenAI, firmy, która wywołała współczesny boom na sztuczną inteligencję wraz z debiutem ChatGPT około trzech lat temu. Choć ambicje Sama Altmana są często opisywane jako śmiałe i kosztowne, budzą one również pewne obawy wśród inwestorów technologicznych dotyczące potencjalnej bańki inwestycyjnej w sektorze AI, jak zauważa agencja Reuters.
– Z przyjemnością współpracujemy z firmą Mattel, która wprowadza przemyślane rozwiązania i produkty oparte na sztucznej inteligencji do swoich kultowych marek, a jednocześnie zapewnia swoim pracownikom korzyści płynące z ChatGPT. Dzięki OpenAI firma Mattel zyskuje dostęp do zaawansowanego zestawu możliwości sztucznej inteligencji oraz nowych narzędzi, które zwiększają produktywność, kreatywność i umożliwiają transformację całej firmy na dużą skalę – zaznaczył Brad Lightcap, COO w OpenAI.
Zgodnie z komunikatem prasowym, który ogłaszał współpracę firm, w planach jest równoległe rozwijanie serii produktów i doświadczeń. Pierwszy produkt ma zaś zostać zaprezentowany jeszcze w tym roku.