LSE SU Polish Economic Forum to największa studencka konferencja, poświęcona Polsce, która jest organizowana poza granicami naszego kraju. 9 marca 2019 roku podczas wydarzenia odbyła się druga edycja konkursu ł.pitch, wzięły w nim udział startupy, które proponują rozwiązania data-driven.
– Druga edycja konkursu okazała się ogromnym sukcesem. Udało nam się podnieść ogólny poziom uczestników, nawiązać partnerstwo strategiczne z Black Pearls VC, zaprosić do jury dwa londyńskie fundusze venture capital oraz zebrać wiele wartościowych nagród. Mam nadzieję, że nagrody te pomogą w rozwoju laureatom konkursu – zaznacza Aleksander Pajewski, koordynator konkursu.
W jury, przed którym pięć finałowych startupów zaprezentowało swoje pomysły, zasiedli: Tomasz Danis, Krzysztof Krawczyk, Arek Wylęgarski, Rafał Celej, Karolina Kukiełka, Wojciech Szaniawski i Marcin Kowalik. Główną nagrodę przyznali oni startupowi Comixify. Założycielami Comixify są dr Tomasz Trzciński, Maciej Pęśka, Adam Svystun oraz Paweł Andruszkiewicz.
Startup poza głównym wyróżnieniem otrzymał również nagrodę publiczności oraz doceniono jego społeczną postawę, bo Comixify wspiera dzieci chore na autyzm. Startup otrzymał 3 tys. funtów, możliwość zaprezentowania się przed inwestorami inwestorów z Firstminute Capital oraz możliwość udziału w programie Space3ac Poland Prize.
– Najbardziej cieszy nas nagroda Social Impact Award, która pokazuje, jak duży wpływ nasza technologia może mieć na codzienne życie ponad 10 milionów dzieci ze spektrum autyzmu. Już dziś Comixify.ai jest wykorzystywane do terapii tej choroby, a dalszy rozwój naszej aplikacji pozwoli rozszerzyć dostęp do niej wszystkim zainteresowanym – podkreśla Tomasz Trzciński, założyciel Comixify.
Na drugim miejsc znalazł się startup Pelvifly, który opracował narzędzie, które pomaga kobietom ćwiczyć mięśnie dna miednicy. Natomiast na trzecim miejscu znalazł się startup Haxo, który wdraża technologię RFID.