Connect Earth pozyskał 1,8 mln dolarów. Rozwinie technologie pozwalające konsumentom podejmować bardziej ekologiczne decyzje zakupowe

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Connect Earth pozyskał 1,8 mln dolarów. Rozwinie technologie pozwalające konsumentom podejmować bardziej ekologiczne decyzje zakupowe

Udostępnij:

Connect Earth, firma zajmująca się danymi klimatycznymi i tworząca infrastrukturę dla produktów ułatwiających walkę ze zmianami klimatycznymi, zamknęła swoją pierwszą rundę finansowania. Pozyskała 1,8 mln dolarów na ekspansję w Europie i USA. Inwestorami wiodącymi w rundzie pre-seed były fundusze MSM, Market One Capital oraz D2 Fund.

Connect Earth konsoliduje i harmonizuje dane dotyczące klimatu i zrównoważonego rozwoju, a następnie udostępnia je klientom przez API i narzędzia deweloperskie.

Firma założona została przez Alexandra Lempkę i Nicolasa Carmonta. Pomysł pojawił się w czerwcu 2021 r. i przez kilka miesięcy był rozwijany. Ostatecznie we wrześniu 2021 r. Connect Earth oficjalnie wystartowała. Swój pierwszy produkt – rozwiązanie API, które wylicza wpływ konsumentów i firm na emisję dwutlenku węgla na podstawie ich wydatków zgodnie z protokołem GHG, powszechnie używanym, najwyższej jakości standardem szacowania emisji – Connect Earth oferuje już bankom i firmom fintechowym na całym świecie.

Dotychczas firma przeszła m.in. etap proof of concept w ramach Programu Partnerskiego Elevator Lab wspieranego przez Raiffeisenbank International Group (RBI Group) oraz nawiązała współpracę z amerykańskim bankiem cyfrowym (challenger bank) Cogni w celu zwiększenia zaangażowania klientów banku z pokolenia Z.

– Jesteśmy przekonani, że do 2030 roku każdy produkt będzie oznaczony pod kątem jego oddziaływania na klimat – mówi Alexander Lempka, współzałożyciel i CEO Connect Earth. – Zaczynając od sektora finansowego, budujemy infrastrukturę i zestawy narzędzi, aby wspierać tę zmianę. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zająć się dalszym rozwijaniem naszego rozwiązania wspólnie z fantastycznym zespołem i inwestorami.

Connect Earth obsługuje również firmy z sektora technologii klimatycznych (climate-tech), uzupełniając dane dotyczące firm, dostawców i produktów o informacje na temat poziomu emisji dwutlenku węgla. Co więcej, w porównaniu z tradycyjnymi dostawcami podobnych danych, oferuje te usługi za ułamek ich ceny. Obecnie firmy z sektora climate-tech mogą uzyskać na stronie Connect Earth wcześniejszy dostęp do API silnika klimatycznego. Kilka już teraz z niego korzysta, w tym między innymi aplikacja Jules, która na podstawie historii transakcji pozwala konsumentom dowiedzieć się, jaki jest ich ślad węglowy i jak go zrekompensować.

– Tworzymy narzędzia, które pomogą instytucjom finansowym i specjalistom od technologii klimatycznych dodać do swoich produktów informacje o ich wpływie na środowisko – mówi Nicolas Carmont, współzałożyciel i CTO Connect Earth. – Poruszanie się w zbiorach danych dotyczących oddziaływania danego produktu czy usługi na klimat bez głębokiej wiedzy specjalistycznej jest bardzo trudne. Chcemy nie tylko uprościć do nich dostęp konsumentom, ale również ułatwić ich wykorzystywanie firmom, które chcą tworzyć nową, przyjazną środowisku rzeczywistość – dodaje.

Głównymi inwestorami w tej rundzie są: MSM (Mustard Seed MAZE), Market One Capital, D2, Plug and Play, Entrepreneur First oraz Venista Ventures, a także aniołowie biznesu, mający strategiczne znaczenie dla spółki.

– Connect Earth ma kluczowe znaczenie dla stworzenia infrastruktury, która pomoże firmom dodawać dane dotyczące zrównoważonego rozwoju do swoich produktów. Uważamy, że ta infrastruktura jest brakującym elementem pozwalającym na podejmowanie lepszych decyzji dotyczących klimatu. Jesteśmy podekscytowani i wdzięczni za możliwość współpracy z Connect Earth – stwierdził Henry Wigan, partner zarządzający w funduszu impaktowym MSM, specjalizującym się w inwestowaniu w firmy zajmujące się ochroną środowiska.

– Konsumenci chcą podejmować lepsze dla środowiska decyzje, ale barierą jest brak dostępu do informacji o śladzie węglowym na produktach – zauważa Piotr Łupiński, associate w Market One Capital. – Connect Earth dostarcza takie informacje bankom i innym instytucjom finansowym. One dostarczą te informacje konsumentom w momencie zakupu. W ten sposób wszyscy będziemy mogli podejmować bardziej świadome decyzje.

Alexander Lempka i Nicolas Carmont stworzyli Connect Earth w ramach Entrepreneur First – londyńskiego programu akceleracyjnego dla najbardziej utalentowanych studentów i absolwentów, który wspiera ich merytorycznie i finansowo w pierwszych 6 miesiącach tworzenia startupu.

Kapitał pozyskany w tej rundzie inwestycyjnej pozwoli firmie nabrać impetu i rozszerzyć zasięg swojej oferty o kolejne rynki w Europie i Stanach Zjednoczonych. Obecnie firma zatrudnia 10 pracowników, ale do trzeciego kwartału 2022 roku planuje zatrudnić kolejne 5 osób. Connect Earth aktywnie poszukuje teraz pracowników również na rynku polskim, jako jednym z kluczowych dla firmy. Obecnie trwa rekrutacja na stanowiska: Growth Hacker oraz Bank Partnerships Lead.