Consumer Intelligence specjalizuje się m.in. w budowie aplikacji na rynku centrów handlowych, obsługuje program lojalnościowy Blovly, a także ma ambitne plany podboju nowych rynków. Dzięki zdobytemu finansowaniu spółka zbuduje i rozwinie rozwiązanie z zakresu pozycjonowania i nawigowania wewnątrz budynków.
– Aktualnie nie istnieją aplikacje pozwalające nawigować w centrum handlowym przy pomocy obrazu z komórki – bez beaconów, wifi, czy GPS. Operatorzy centrów handlowych poszukują nowych metod wspierania swoich klientów w nawigacji po ich obiektach. Rozwiązaniem problemu nawigacji w sklepach wielkopowierzchniowych, a w szczególności centrach handlowych, może być lokalizacja oparta na obrazie z kamery komórki, a nie GPS (który nie dociera do wewnątrz), wifi czy beacony, które wymagają włączenia bluetooth w komórce. Dodatkowo rozwiązania te są drogie we wdrożeniu i nie w pełni wydajne – mówi dodaje Krystian Dylewski, prezes zarządu Consumer Intelligence.
Rynek o wartości ponad 26 mld dolarów
Spółka operuje na lukratywnym i perspektywicznym rynku Data as a Service (DaaS), gdzie, zgodnie z prognozami ekspertów, obserwować będziemy ciągłą tendencją wzrostową. Rynek danych jako usługi został wyceniony na 26,23 mld USD w 2019 r. i ma osiągnąć 46,50 mld USD do 2025 r., co daje duże perspektywy oferowania własnych usług w obszarze zbierania i przetwarzania danych.
Spółka współpracuje z sieciami handlowymi, m.in. CBRE i producentami FMCG (Procter & Gamble, Coca Cola), Philip Morris International. W 2020 r. pozyskała inwestora KnowledgeHub Starter, który w ramach rundy zalążkowej wsparł jej działania inwestycją w kwocie 1 mln PLN. Spóła obsługuje klientów, producentów w Polsce i m.in. na Ukrainie, z ambicjami poszerzania rynków o kraje sąsiadujące.
– W naszej ocenie oferowane przez spółkę rozwiązanie doskonale wpisuje się w istniejącą potrzebę rynkową. Inwestycja funduszu przełoży się na poszerzenie portfela usług spółki, a nowa usługa nawigacji i docelowo asysty przy zakupach przyczyni się do poprawy doświadczeń zakupowych konsumentów, co więcej będzie wsparciem zarządzających centrami handlowymi w rozwoju uatrakcyjniania tej powierzchni – wyjaśnia Tomasz Marczuk, członek zarządu SPINAKER alfa.